-
Posts
741 -
Joined
-
Last visited
Sierra-Ole's Achievements
Ford RS (6/6)
-
Det var det jeg mente med motor tilsvarende fjærer, hehe. Var kanskje bare litt utydlig i talen. Men da er vi enige. Ja, avgassen er jo noe, men den skal vel være innenfor avgass grensa som var da bilen ble produsert? Og når du nevner det med BFG konta GBC o.s.v., har du dokumentasjon på dette? For det kunne jeg trenge selv hehe
-
Tipper det teknisk sett burde vere greit når du benytter 4wd oppheng, noe du må uansett mtp. aksler til forhjula. Dem demperene er jo noe større diameter på, men får du lov å bruke 4wd fjærer på bilen når du skal bytte ut motor til tilsvarende?! Nå var det slik at vedkommende som søkte hadde dokumentasjon, så er sikkert slik du sier. Ett stempel å ok, men.. Dokumentasjonen må jo være seriøs, trur ikke det holder med noe "karosseriet det her er snakk om er identsk, mvh.." hehe.
-
Sist jeg var ute etter å finne ut av det samme ble det nevnt at en bruker her hadde fått dokumentasjon fra en Ford forhandler der det stod svart på hvitt at dem er like. Dette var utslaget for å få godkjent ombyggingen fra Dohc til Cosworth. Mener det i dette tilfellet var snakk om en BOA Cosworth motor. Husker det også var snakk om at motoren gav bilen litt stor foraksel last, men det gikk. Har prøvd å snakket med utallige forhandlere, men det er ingen som vet noen ting eller sitter på noen dokumentasjon vedrørende dette.
-
Min også reagerer helt fint. Er kun ett problem på tomgang. Eller ikke ett problem heller, den dauer aldri. Men høres litt shabby ut, men men. Er jo en gammal bil.
-
Da hadde jeg testa TPS sensor. Min IS jager også på tomgang, men bare når den er kald Er din også slik?
-
Den er bra under. Har selv vært med på å lakkere understellet. Det ble sandblåst og lakkert i fjor. Magnex rustfri eksos og ingen rust som jeg har lagt merke til. Er svoger'n sin bil dette, så jeg har noe kjennskap til bilen. Har fungert feilfritt i hans eie, bortsett fra en gang motoren fuska. Dette var da Champion platina pluggene merkelig nok. Hvis noen vil kjøpe tror jeg det bør gjøres snart, for eier vurderer å bytte mot en Capri med YB motor. Husker ikke hvem som eier den, men er en bruker her sin. Edit: Bilen har nå også Sparco snap-off ratt, ser bildene ikke er helt oppdatert.
-
Nå er det jo forskjell på fjørene. Mk1 har spiral å mk2 har koniske fjærer syntest jeg å huske, eller så var det omvendt? Poenget er iallefall, det er forskjell.
-
Hvis det hjelper å holde gassen i bunn er det ikke tenningen som er problemet. Det er bensin problem. Lavt/høyt trykk? Du har lagt opp retur til tanken med btr? Min IS å 2.9 nekter å starte hvis jeg berører gassen. Da blir den sur. Prøvd å bytte tomgangsregulator?
-
Da er jeg iforstått med situasjonen din. Kjekkt at noen gidder å bruke tid å penger på 2.9'er, er jo kjekke motorer synest jeg da. Men skal inrømme at jeg selv driver med å bytte den ut med den nyere 24v utgaven. Men det krever penger å tid! Liten avsporing men rekner med trådstarter godtar det Så du må bygge om til ABS? Er det ikke godt nok å bruke el.forsterkeren uten ABS-funksjonen?
-
Hmmm.. Mye snø å lite snø, østlandet kontra rogaland. Det er mye snø her i Rogaland om dagene iallefall. Akkuratt nå befinner jeg meg i Sauda. Å att det er snø og minusgrader er en av grunnene til at føret her er bra. I Hordaland, der jeg bor, å er i helgene så er det værre. Det tiner på dagen, fryser på om kvelden. Det er jo dette som skaper ulykker. Har det bare kommt snø og veiene blir brøyta så kommer jo tilogmed semien frem uten piggkjetting. Er isen som er stygg, mener jeg da. Men slik det var i Stavanger/Jæren for noen dager siden, klart det er noe drit. Kjørte hjemover om merka det var mye snøfokk pga. den sterke vinden. Den er stygg, det er jeg enig i.
-
Ettersom at råkarroseriet er det samme skulle det da gå an å øke akseltrykk, bare du oppgraderer bremsene tilsvarende. Med 2.9 understell å fjærer så skal jo dette gå fint. Er da flere som har godkjent både BOB og BOA motorer. De motorene er da enda tyngre en den gammle 12v. Men når 2.9 Sierra'ne er så billige, hvorfor orke papirmølla til Biltilsynet, fremfor å bare kjøpe en orginal 2.9? Ikke frekkt ment eller noe slikt, hvis det bare er at du har lyst på et prosjekt så er det jo greit.
-
Fikk ikke godkjent mitt senkesett fra H&R grunnet dette ikke var godkjent for BFG. (GBC og GBG mener jeg det var) Jeg måtte finne et senkesett som hadde TÜV godkjenning i henhold til vognkortet, var det jeg fikk beskjed om. Tror det har mye med hvem du kommer til, enkelte er så vanskelige å leser papiret med lupe
-
Det får signal fra ECU. Hadde selv problem med dette, å la opp et nytt rele med styrestrøm fra tenning. Høres ikke ut som det er bensinpumpa som er feilen da, siden den starter i det hele tatt. Den hadde vært rimelig dau uten trykk i fuel-railen.
-
Så lenge det er høytalerkabler som går til "vanlige" høytalere, dvs. 3 veis, 2 veis, diskanter. Så er det ikke behov for så tykke kabler selv ved bruk av høytalere med høy Watt. Er mye verre når det kommer til sub høytalere. Da må man opp i kabeltykkelse.
-
Jeg gjorde det med en gang for å få allt rett. Var liksom sikker på at det var dette som var feil når du tipsa meg om det