Jump to content

la5yja

Gjest
  • Posts

    28
  • Joined

  • Last visited

About la5yja

  • Birthday 08/08/1978

Medlemsinfo

  • Bosted
    Tynset
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Tynset

la5yja's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. Trenger litt idéer på hvor begynne... Servoen på min MkIII 02 2.0TDDI oppfører seg ikke heeeelt 100! Den er tung å få ut av 0-posisjon, til begge sider. Men, når den først er i gang, er det ingen problem å svinge fra ytterposisjon til ytterposisjon. Har forsøkt (for lenge siden) å trille, men da er ikke symptomet der. Altså, har jeg konkludert med at det bunner i hydrolikk-trøbbel... men HVOR? Og, airbagen gir feilkode 4-2, Krasjsensor... hvor finner jeg de(n)? Håper og tror at det kanskje er ledningstrøbbel, men må vel uansett ha tak i den! Siste lille tingen jeg kommer på, er camber bak... Den ruller altså bare ikke rett frem på bakhjulene, selv etter flere 4-hjulskontroller! Hvor begynner jeg? SÅ, håper på noen kloke svar! ;-)
  2. Er det ingen som er interessert i dette? Er jo masse deler, og pris blir vi GARANTERT enige om! :-p
  3. Har lagt ut Finn-annonse, og prøver meg med en tråd her også... http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=36377065 Det ligger ute bilder av mye, men har en del mer også, så er bare gi en lyd om noen er interessert. Fikk ikke legge bilen ut som delebil, uten å annonsere den under Biler, så har også en bortimot hel bil, med røket regkjede, med de konsekvenser det gir... Har ikke satt priser på noe av det, siden jeg ikke helt vet hva tingene er verdt, så er bare gi bud på enkeltdeler eller hele sulamitten under ett.
  4. Hmm... Er noe usikker på hva han skal ha for Vitoen, og den høstferien vi skal på kommer LITT for tidlig! ;-)
  5. Hva med denne? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=36144657 Det er riktignok en Galaxy, men den nye Galaxyen er vel bare en forvokst S-Max? Er det ikke samme understell og motor? Og, han skriver at det er reg.kjede på den? Stemmer dette? Hjelp?
  6. Jeg har jo en Vito 4x4 7-seter på hånden, men ikke før til våren... den vil da vel ha gått 300-350k, 4 år gammel, 3 år som taxi, og kjent eier... men, det er ikke før til våren! :-p Men, det er en del biler som har gått langt, uten at de er kjørt som taxi, og da er jeg vel litt mer skeptisk!
  7. Jatakk! Synd budsjettet ikke helt passa inn i dette... Hmm... Har sett litt på S-Max som 7-seter, og skal jeg klare den innenfor budsjett, så har den jo gått nesten 8 ganger rundt jorda... 315'km er vel i overkant spennende... Så, spørs om jeg må lage ny poll med reelle alternativer, kanskje?!
  8. Hmm... det er jo akkurat det, defekt motor... det innbyr jo ikke til tillit når motoren ryker på 90'... Det er jo samme styret de hadde med Vitos 2,3l TD, de røyk jo også på 70-180' eller der omkring? Men, likte forklaringen på HVORFOR det skjer, det er jo litt logisk, vi kjører forsåvidt langt nok, men alt for ofte ikke langt nok sammenhengende til at bilen blir ordentlig varm, vel?! Så, hva bør man være obs på med Focusen, hvis det blir til den "planen"?! Og, er det noen av S-Maxene som kom med registerKJEDE? I en annonse står det at 1,8l TDCi 125hk er med kjede, og når jeg slår opp samme bil på meca.no, så får jeg opp Tannremsett til samme bilen?! Selger som har bomma? :-p Og, er ingen som har nevnt Caravelle? Glemte (eller hadde ikke flere valg å gå på) den på lista... Fant en spennende her: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=36024659 - Er jo kjekt her i fjellregionen med drivstoff som ikke fryser, og Syncro til glatte dager, da... :-)
  9. Hmm... likte egentlig ikke seteløsningen i S-Maxen, har jo faktisk sett på den i dag! Fikk ikke sett Previaens seteløsning... Av innredning er det vel egentlig GaShAl, 807/C8 og Espace/Grand Espace jeg liker, men er vel INGEN av dem som har fått noe særlig gode tilbakemeldinger teknisk sett... Klappseter i bagasjerommet passa vel egentlig ikke mine idéer, dessverre! Så, kan hende det blir å se hva som skjer med den gamle Galaxyen jeg har stående, og kanskje heller bytte ut Mondisen med en Focus...! :-) Ferieturen det er snakk om i høstferien, kan ende opp med å leie en halvgammel Caravelle, så er problemet løst, og plutselig har man noe nyere bil igjen! ;-)
  10. Hmm... skal til Trondheim en tur i morra, for shopping, og ser ut som om vi skal prøve å leie oss en 7-8 seter, så vi slipper kjøre 17 mil hver veg med ot biler! :-p I samme rennet tenkte jeg å prøve å få sett et par-tre-fire-fem biler.. Og, la ungene få prøvesitte bakseter og bakersteseter... :-) Er litt redd en ny S-max med litt mer enn standardutstyr blir NOOOOE dyr! :-p Eller, kanskje de kan ordne Ford-lån på denne? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35088003 Oi, ser jeg har glemt Opel Zafira på avstemninga, selv om jeg ikke har sjekka seteløsninga på den...
  11. Har sett en del GaShAl ;-) som ser pene ut, en del av dem med lav km, og grei nok pris i forhold til budsjettet. Nei, men skulle GJERNE hatt bil med litt OK plass, der man faktisk HELST kan sitte 2+2+2, og ha med litt bagasje. Der kan man i GaShAl kaste ut midtsetet på 2. rad, og i tillegg har den litt plass bak 3. rekke. Kan man ta ut ett og ett sete i 2. rada på S-Max, og, er det faktisk plass bak 3. rada? Vet at man ikke bør kjøpe bil med alt for høy km, men likevel, har man begrenset budsjett, så har man det... :-p Er jo enda en her: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35684162
  12. Hehe... Vel, det er jo ikke meninga å style noe bil her, nei... det er rett og slett at man kunne hatt litt mer plass på tur enn med Mondisen... :-p Og, S-Max er kanskje LITT over budsjett med fornuftig km, og er ikke sikker på om seteløsningen er det jeg EGENTLIG har lyst på, eller om det er nok plass bak bakerste seterad til litt bagasje... Har ikke helt funnet noen ordentlig bilder av løsningen enda, uten at jeg har gått virkelig inn for det! Kan dette være noe? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35571731 Noen spesielle årganger man skal holde seg unna? Har tilbud på en 1998-modell som jeg OVERHODET ikke vil ha... 2l bensin, og gåene fjærbenslager, død AC, og ikke en eneste plastdetalj uten feil! :-p
  13. Vurderer å få tak på en flerbruksbil, helst til under 150.000,-. Jeg har sett på bil helst med løse stoler, man kan ta ut enkeltvis, alternativt kan ta ut midtstolen i 2. seterad. De jeg har funnet foreløpig som jeg har likt seteløsningen i er: Ford Galaxy Seat Alhambra VW Sharan C8 807 Espace/Grand Espace Kan hende det er flere, i tilfelle, mottas tips med takk! SÅ er det store spørsmålet, hvem av disse får man for under 150.000,-, som det fortsatt er mye bil igjen av, og som det ikke har vært for mye tull med? Hjelp?!
  14. la5yja

    Galaxy -97 2.0i

    Ja, den der lignet veldig! Du mener altså, at kjedet NEPPE har hoppa over... Har sittet og lest litt på forumet her, og etter en liten prat med Sindre på Røros (NEI, jeg bor ikke i Kristiansand lengre! ), så har jeg rett og slett lest litt av det som står om Sierra og Scorpio 2.0 DOHC, og noen mener styreskinnene på kjedet kan være problemer på disse? Kan det være dem som er galt på min også (i utgangspunktet, altså...)? Den metalliske raklelyden kan godt være styreskinnene... eller? Kan jeg ha kjørt ett eller annet alt for varmt under "Flushingen"? Har litt forsiktig prøvd å slepe motoren rundt med Mondisen, og alt jeg oppnår, er at starteren klarer å dra en kvart tørn, så stopper den fullstendig igjen... Her tar vi alle tips, før den blir plukket fra hverandre og solgt patert... :-p
  15. la5yja

    Galaxy -97 2.0i

    Hoy! Vet ikke om jeg har dumma meg, men jeg dumpa over en Galaxy som jeg fikk billig. Og, er jo greit å ha et par ekstra stoler i påkommende tilfeller... så, jeg slo til! :-p Men, i annonsen mente de at kjedestrammeren til registerkjedet burde byttes, siden den lagde metallisk ulyd på tomgang. Lokale Ford-forhandleren mente jeg burde prøve å "Flushe" motoren først. Han sa den måtte kjøres varm, og så skulle stå 30-45 minutter. Etter ikke så lenge, så begynte oljelampa å lyse, så da tenkte jeg, at med litt mer turtall, så blir det litt mer trykk på olja. Så, jeg kjørte "Flushinga" med litt turtall, så den skulle få litt smøring, likevel. HEEELT på slutten, etter 43-44 minutter, så døde den for meg, og ville ikke starte igjen. Byttet olje og filter, og den ville jo selvfølgelig fortsatt ikke starte. HVOR går vi så videre? Har registerkjedet vært for slakt, pga kjedestrammeren, og har hoppet over ei tann eller to på ETT av hjulene, og derfor ikke klarer å dra rundt med starteren? Er det fort gjort for et merkeverksted å justere inn igjen, og verdt det? Bilen har gått 305k, men er det ikke mer bil igjen likevel? Hadde vært så greit med 7 seter i høstferien, nemlig! HJELP!!! //Thomas
×
×
  • Create New...