Complexity
Gjest-
Posts
968 -
Joined
-
Last visited
Complexity's Achievements
Ford RS (6/6)
-
Spillet er fortsatt i utvikling, og Sierra moddene har blitt enda bedre.
- 1 reply
-
- 1
-
Nei jeg blir nok neppe å finne med en Uno-X lader med det første Men hektisk liv for tiden så blir ikke mye langturer med bilen lenger, så lader bare hjemme eller hjemme hos folk man besøker. Man kommer seg jo 40+ mil fra hjemmet og noe lenger enn det kjører jeg ikke nå. Har brukt hele 2kr på å lade bilen denne måneden. 16kr forrige måned.. Så ja er omtrent gratis hjemme Er vel vesentlig dyrere sør i landet da.
-
Rekordhøy bensinpris i Oslo. 20.03 kroner for en liter 95 bensin.
Complexity replied to and's topic in Generell bilprat
Det finner vi nok snart ut, da avgiften skal erstattes med haugevis av bommer snart. -
Rekordhøy bensinpris i Oslo. 20.03 kroner for en liter 95 bensin.
Complexity replied to and's topic in Generell bilprat
-
Rekordhøy bensinpris i Oslo. 20.03 kroner for en liter 95 bensin.
Complexity replied to and's topic in Generell bilprat
Tromsø har ekstra avgift på drivstoff istedefor bomstasjoner (enn så lenge) Høvelig for oss som har gått over til Elbil, men surt for resten. -
Er i grunn tåpelig at alle produsentene av biler og ladere henger så etter når det kommer til å lade. Tesla har alltid hatt det slik at man bare plugger i bilen så lader man. Enkelt å greit. Betalingen blir gjort fra kortet man har lagret på Tesla kontoen sin. Bilen vet før du ankommer om det er ledige ladere tilgjengelig og eventuelt hvor mye ventetid det er om ikke. Man slipper apper, ladebrikker og kortterminaler. Fult forståelig at det er vanskeligere for andre når de ikke har sine egne ladere å administrere men det er nå snart 10 år siden Tesla var i gang med sitt system.. Ionity driver vel sånn smått å begynner å få til noe her men det funker vel bare på ett fåtall biler hittil. Plug and charge som det gjerne kalles. Håper iallefall ikke at kortterminaler på laderne er fremtiden. Det er å gå noen steg tilbake spør du meg.
-
Hva med en elektrisk Audi Quattro? https://www.e-legends.de/?lang=en Forøvrig rått av Kia å ha driftmode på EV6. Man får det kun på Performance utgaven av Model 3, og jeg måtte gå ett steg ned for å få krok.. 😕
-
1.050 Nm, 0-100 km/t på rundt 4,5 sekunder og kan trekke 4500kg. Råtass av en bil? Noen som skal bestille? https://www.tv2.no/broom/14010888/
-
Gode poenger. Kommer ikke VW Ford'en før i 2023? Blir vel kansje avduket før den tid. Ser at Audien de slapp nå på samme plattform også får trommelbremser bak. Forstår hvorfor de gjør det, men jeg synes det ser så feil ut.. Spesielt på en "Sportslig Audi med åpne felger".. Ford'en får vel og trommel da.
-
ID.4 er mye mere bil for pengene enn ID.3 ja. Men med VW så burde man ikke se på "fra" prisen. Med mindre man klarer seg uten ryggekamera og med stereoanlegg med lyd som fra en mobiltelefon (riktig så ille er de vel ikke, men Lyd å Bilde klassifiserte vel ID.3 sitt stereoanlegg som noe av det dårligste de noensinne hadde vært borti) Model 3 har vel forøvrig blitt billigere nå med SR+ utgaven. For 350 tusen får man iallefall bra lyd og 9 kamera som standard der.
-
Linken virker ikke? Kansje den er solgt..
-
Milprisen blir nok ikke så ille uten Ionity, men ladestoppene blir vesentlig lenger siden man må bruke Grønn kontakt og Fortum sine stolper som bare leverer 50kW. Kan fort måtte lade i en time da kontra 20 minutt med en skikkelig lader.
-
Mye styr altså ang. gateparkering så har jeg snart hatt min elbil i 2 år uen mulighet til å lade hjemme. En stikkontakt på jobb og hos familie ved besøk over lang distanse har berget meg helt fint. Jeg har egen firmabil til å kjøre på jobb med så eneste ulempen er jo mine "utgifter" til å ta min egen bil istede innimellom når den trenger lading. Definitivt ikke noe å klage på med dieselpriser oppi 17 kroner nå og enda værre for bensin. Når det kommer til Ionity så har det null å nix å si for oss her i nord. De stoppet vel sin utbygging med Trondheim eller noe og ser ikke ut til å ha noe plan om å bygge lenger. Tesla er de eneste som bygger ut her. Ja det er dumt å legge batteriet under baksetet kontra "skateboard" under bilen. Vektfordeling, stivhet under kræsj og tyngdepunkt er jo noen av fordelene ved å gjøre det ordentlig. Mach-e har dog ett latterlig tykt batteri. De må ha stablet posecellene sine veldig spesielt.
-
Morsom sammenligning mellom de to. Forden er jo en elbil bygget fra grunnen av og Polestar 2 e jo en ombygget fossilbil med motorer kjøpt av Siemens og batteriet stappet under baksetet. Men er ganske utrolig hvor tykk batteripakken på Mach-e er. Gir jo bilen en latterlig lav bakkeklaring til å være "Suv".