Jump to content

Peder`n

Gjest
  • Posts

    1389
  • Joined

  • Last visited

About Peder`n

  • Birthday 03/17/1976

Medlemsinfo

  • Bosted
    Spikkestad
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Spikkestad ,Drammen
  • Interesser
    Cosworth,bil generelt...

Recent Profile Visitors

5032 profile views

Peder`n's Achievements

Ford RS

Ford RS (6/6)

  1. Bilen ble solgt til slutt...posten kan slettes... Peder
  2. Her var det lite respons.... Har en bil her, som går som bare det...et genialt utgangspunkt eller prosjekt hvis man vil ha det moro... Jeg snakket med Ford Norge angående godkjenning av bilen...det var ikke bare bare..."Hvis" jeg hadde hatt en "donorbil", som alle deler var tatt fra, kunne jeg "enkelt" ha dokumentert med papirer fra den bilen, og at alle sierraer er forsåhvidt like i karosseriet og like utover motortype og størrelse på motor... Siden jeg ikke har tenkt i de baner i det hele tatt når jeg over noen år har modifisert bilen, gjør at det blir vanskelig å få den godkjent...Jeg har jo sakte menn sikkert samlet deler fra et større område, og slettes ikke fra bare en bil...som jeg skulle ha gjort... Motoren kan kjøpes for seg...det samme kan bakstilling, stereo, karosseri, girkasse, osv...i og med at det mest sannsynlig ikke er noe enklere for andre å godkjenne denne "lapskausen"... Jeg skal forsøke å legge ut en tråd til på forumet, der jeg spør om hjelp og råd for å få den godkjent....av folk som kanskje har gjort dette før... Peder
  3. Har senket prisen til 15000kr... Har nevnt mesteparten av det viktigste i første post... Peder
  4. Hei igjen... Nå er det like før bilen blir solgt som deler... Fortell meg hvis det er noe av dette dere har lyst på...evnt. hva dere er villige til å betale for det... Peder
  5. Hvor mye synes du motoren er verdt da? Peder
  6. Hei. Nei...den er ikke solgt ennå... Peder Pris for bare motoren?...20 000... Peder
  7. Er oppdatert med pris... Jeg tror det er mye for 20 000kr... Peder
  8. Hei... Jeg lurer på å selge/gi videre evighetsprosjektet mitt...en 1986 Sierra stasjonsvogn med Is turbo-motor. Jeg har forsåhvidt gjort mye med den...fiklet en hel del timer he he...men likevel kan man si det er langt igjen til å være en "hel" bil...( MEN den har skilter og går på veien...selv om den pr dags dato ikke er EU godkjent...jobber med det) Slikt som dette er man nesten nødt til å se for å skjønne hva det er tror jeg...kjenner det er vanskelig å beskrive det ordentlig... Den har 4x4 cosworth diff, cosworth bremser og is motor med turbo...(4x4 Sierra cosworth intercooler, lavkompresjons cosworth stempler, oljepumpe med høyere kapasitet og som gir høyere trykk, T-3/4 turbo, Megasquirt datasprut...Laptop medfølger... Bare å spørre om det er noen spørsmål...på telefon 92408906... Pris må diskuteres...synes den faktisker er verdt litt....men ikke all verden.... Kan altså sees på som salg av motor på rullende chassi.... eller salg av delebil... eller salg av prosjekt... Og prisen vil forandre seg etter hva det er man synes man kjøper...egentlig....men jeg har ikke lyst til å GI det bort....ikke før det er nødvendig hvertfall... Peder Edit: Mongoose eksosanlegg (3 tommer) fra turbo...med 3,5 toms stuss. Mer edit: Recaro skinnseter fra 4x4 cosworth, sotede ruter...og stereo følger med...4 12 tommere bl.a. Enda mer edit...Har Bosch 044 bensinpumpe under der også... Bilder kan sendes på MMS...selv om å se den er best... Befinner seg i nærheten av Drammen...Spikkestad... Kanskje greit å ha med en liten prisanntydning...20 000,- ...tenkte jeg...
  9. Jeg har trua på å bytte om på slangene så dem kommer der dem skal være...hvis det mot formodning er fanget en luftboble i registerdekselet, så går det ann å "vakuumfylle" kjølevæska...men jeg tror det skal ordne seg selv når slangene blir byttet om... Men så er det også noe som er blitt kalt "makaroniskrue" her på forumet...den har en tendens til å "løsne"...og tette for gjennomstrømming i registeret...kanskje den også kan fange luft der?? Peder Tatt fra et søk her på forumet... Når registeret er "tett" sirkulerer ikke kjølevannet i dohc motoren føre termostaten åpner , noe som medfører koking og som igjen fører til sprekt topp og nedsunkne ventilstyringer. Med tett mener jeg ikke god nok sirkulasjon. Hvis varmeapp. begynner å bli svakere på en med dohc-motor , bør registeret skiftes snarest. Det er noen plastikk"skruer" som løsner inne i registeret. Ser ut som makaroniskruer. Da du spyler med hageslangen ser det normalt ut , men koblet til motoren er det ikke bra nok , og bare den ene slangen blir skikkelig varm. Peder
  10. Jeg tenker det stemmer som Olav sier... Har du luktet på kjølevannet?...det er også mulig å teste kjølevannet, for å se om det er eksos i den...Et lite søtt kjemisett...et verksted har, eller kan skaffe seg det, så du finner det ut...hvis du ikke finner det ut med nesa di... Det er jo en kjent sak på disse motorene at toppene ikke holder så lenge...Dette er nok pga at det ikke blir byttet kjølevæske ofte nok...De antikorroderende midlene i kjølevæska blir dårligere etterhvert... Folk etterfyller også med bare vann...og tror at dette funker likegreit...Gjør nok ikke det... Peder
  11. Ja...hadde alle motorer vært så "skuddsikker" som denne motoren, så hadde verden vært en annen...he he...er tilogmed fin med turbo Hva tror du er en passende pris for en noenlunde overhalt motor? Peder
  12. Ja...det kan jeg jo lage... Dette er tredje gang jeg peller ifra-hverandre og setter sammen denne typen motor Jeg må må tenke meg om fremdeles...kan ikke ha bind for øynene enda... og jeg har såklabert merket meg hvordan det satt sammen når jeg tok den fra hverandre... Mye er faktisk merket med piler og nummer og slikt, Det er jo ikke alle som har mulighet og ikke minst verktøy og mot til å gjøre slikt selv...jeg vet ikke hvor mye man må ut med for dette hvis man leverer en slik motor på et verksted...men at man sparer noen TUSEN er jo tilfelle...og som jeg synes, at det er morro...og DET hadde man jo gått glipp av hvis man ikke tør... Man kan også få planet topp når man er i gang med dette, men jeg velger å ikke gjøre dette da den ikke har hatt noen problemer før jeg tok den ifra hverandre...flat og fin. Hvis man gjørdette, koster det noen kroner, og man kan gjøre flere ting som vil øke prisen på en slik overhaling... Men det er kanskje litt på kanten å skrive "blogg" her på selgs-sidene...så jeg tenker det holder med en liten beskrivelse av hva som blir gjort...sånn at en eventuell kjøper har en viss peiling på hva som blir kjøpt...eventuellt... Peder
  13. Er godt i gang nå ...bunnpanna var litt stygg....så den får ny farge... Peder
  14. Hei alle sammen. Jeg lurer på om jeg skal "overhale" denne motoren og legge den ut for salg... Jeg tenker ikke å jobbe med den fordi den er defekt, men fordi det er morro ...men når den er ferdig har jeg egentlig ikke plass till den...og heller ikke bruk for den...har bygget en is-tubo som sitter i bilen nå... Motoren har svettet fra toppdekselpakning og simringer mm...og har som de fleste slike motorer også behov for nye ventiltettinger... Den blir vasket og kommer til å se bra ut... Den har sittet på min 1986 modell sierra, og har rullet ca 390 000km...(som di fleste sikkert vet, er det ca 385 000km til månen...så denne er på vei hjem igjen Det har aldri vært noe store greier med den. Gode motorer detta her...!! 205 blokk bl. a. som ble brukt i de første cosworther...støpejern hele pakka! Jeg tenkte å bytte alt av pakninger og simringer, samt alle lagre på veiv og råde...jeg har kikket på sylinderveggene, og kommet fram til at jeg ikke kommer til å gjøre annet enn å hone dem litt...rett og slett fordi jeg neppe vil få SÅ mye for denne motoren, at det vil lønne seg ENDA MINDRE om jeg borrer den osv også...men kan si hva man vil om den avgjørelsen tenker jeg... Jeg kunne tenke meg å høre her på forumet om det er noen som kunne vært intressert i denne motoren...og såklart hva en eventuell pris ville vært... Så...hva sier dere? Peder
×
×
  • Create New...