Jump to content

SierraCL

Gjest
  • Posts

    2161
  • Joined

  • Last visited

About SierraCL

  • Birthday 02/20/1989

Medlemsinfo

  • Bosted
    Buskerud
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male

Recent Profile Visitors

20748 profile views

SierraCL's Achievements

Ford RS

Ford RS (6/6)

  1. Biltema hadde i sin tid fullstendige innholdslister på additivene for hver olje. Det har de heller ikke lengre dessverre. Kan bli svett av å lese om olje,men slik jeg forstår det ønsker man sink, fosfor og svovel for en solid olje. Etter forbrenning sitter man igjen med "sulphated ash" som ikke er bra for katalysator og partikkelfilter. Så for å lete etter brukbar olje kan man bruke det som målestokk? Her er et par acea spec Klasse C emission oljer, sulphated ash 0.5 -0.8 Klasse E heavy duty diesel, sulphated ash 1-2 Se forskjellen i sulphated ash. Trykk på bildet for lesbarhet:)
  2. I så måte har Biltema skikkelig billig olje. Classic sae30 api SG og mineral 15w-40 api SJ Har sett et par videoer av Lake Speed, derav bekymringen for dyr olje som har "stått seg ihjel" på hylla. Du har sikkert sett den:
  3. Nærmer seg vår nå og siden du nevner olje lurte jeg på om det finnes alternativer til Joe Gibbs hr som jeg har brukt hittil? Den er kostbar, særlig når en del etterfylling kreves. Er også skeptisk til hvor lenge slike produkter har stått på hylla hos leverandør....
  4. Har bare erfaring med Toyota, men der har scv ventil (sugeventil/doseringsventil) gitt tilsvarende problemer. Enkelt å bytte på eldre toyota i alle fall.
  5. Lettvint sak å lage 🫣
  6. Ikke umulig at det er tilfellet, man kan jo tyde en viss undertone mot Vegvesenet i salgsteksten 😄
  7. Lurer på hvorfor folk gidder å bygge noe som antageligvis er håpløst å få godkjent?
  8. Takk! Litt frustrerende faktisk for en amatør, men lærer litt hver gang 😀
  9. 4. forsøk oppigjennom åra med en bølgete bakskjerm. Foruten en del støv (jeg liker å kalle det flakes) ble det noenlunde greit nå.
  10. Ikke cosworth, ikke GT "vanlig" spoiler til sierra sedan ønskes Vegard 45513470
  11. Her har du noe å strebe etter!
  12. Litt øyeåpner den første tabellen. Se også FF2000 vs FR30, den mildere har 8* mer durasjon @1mm enn den "villere". Holdbarhetsknep fra Ford kanskje? Ikke mye igjen av fr32 kammen på 1mm løft heller... Måtte tenke litt på de rød talla i siste bilde, men det er median ventilløft i overlappet trur jeg
  13. Det er uendelig mye greier å sette seg inn i. 285 kammen har jeg heller ikke funnet tilsvarende av så den er noe for seg selv. Tolker det som at ekstra overlapp er greia her så blir gøy å se om rs200 her får noe gains med grenrør "tabellene" mine ble stort sett uleselig ser jeg så legger ut en samling til. Til advarsel så er overlapp og lsa "regnet ut" selv så her kan feil foreligge.
  14. Har litt gøy av alle sammenligningene til Penguin. Det er info i alle fall ikke jeg har sett før. Åtte forskjellige kammer testet på samme motoroppsett mener jeg. Har prøvd å legge ved data på kammene så man ser hva som foregår. std kam mot bp285 gts4 mot bf63 rl31 wr40 gts3 og gts5 Små forskjeller, men litt artig på den siste der at den mildeste ser ut til å gjøre det best nesten over alt.
  15. Grattis! Har vel ikke sett noe på blandingsforhold og slikt enda da kanskje?
×
×
  • Create New...