Jump to content

SierraCL

Gjest
  • Posts

    2151
  • Joined

  • Last visited

About SierraCL

  • Birthday 02/20/1989

Medlemsinfo

  • Bosted
    Buskerud
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male

Recent Profile Visitors

15062 profile views

SierraCL's Achievements

Ford RS

Ford RS (6/6)

  1. Ikke cosworth, ikke GT "vanlig" spoiler til sierra sedan ønskes Vegard 45513470
  2. Litt øyeåpner den første tabellen. Se også FF2000 vs FR30, den mildere har 8* mer durasjon @1mm enn den "villere". Holdbarhetsknep fra Ford kanskje? Ikke mye igjen av fr32 kammen på 1mm løft heller... Måtte tenke litt på de rød talla i siste bilde, men det er median ventilløft i overlappet trur jeg
  3. Det er uendelig mye greier å sette seg inn i. 285 kammen har jeg heller ikke funnet tilsvarende av så den er noe for seg selv. Tolker det som at ekstra overlapp er greia her så blir gøy å se om rs200 her får noe gains med grenrør "tabellene" mine ble stort sett uleselig ser jeg så legger ut en samling til. Til advarsel så er overlapp og lsa "regnet ut" selv så her kan feil foreligge.
  4. Har litt gøy av alle sammenligningene til Penguin. Det er info i alle fall ikke jeg har sett før. Åtte forskjellige kammer testet på samme motoroppsett mener jeg. Har prøvd å legge ved data på kammene så man ser hva som foregår. std kam mot bp285 gts4 mot bf63 rl31 wr40 gts3 og gts5 Små forskjeller, men litt artig på den siste der at den mildeste ser ut til å gjøre det best nesten over alt.
  5. Grattis! Har vel ikke sett noe på blandingsforhold og slikt enda da kanskje?
  6. Godt tippet. Så viser det seg at grafene jeg har lagt ut er gjort med feil vekt i appen, 1057kg, ikke 1000kg. Hvis man skal korrigere blir det riktig slik? 1000-57=943 127nmX0,943t=120nm per 1t 120nmX1,24t=149nm på hjul. En standard ohc er oppgitt med 160nm DIN. Ganske edruelige greier "LOL-smiley"
  7. Trur jeg skjønner tankegangen. Litt annerledes enn hva man er vandt med å tenke bare
  8. Ja momentet er overraskende lavt sammenlignet med "rs200" her inne. Bildet mitt viser hjul-tall, usikker på hva han bruker. Også lurer jeg på hvorfor du vil ha 1000kg som vekt i appen uavhengig av faktisk vekt på bil? Vil ikke det gi uriktige resultater? Har litt gøy av å sammenligne med rs200 siden det er ganske like og enkle oppsett
  9. Prøvd PerfExpert. Fikk til 3stk relativt like resultat på rappen etter litt øving. Curb weight er 1000kg. Fr30 kam, grenrør, 2.5" eksos, 30/34 gasser, modifiserte std innsugsventiler, avrundet lilleradie i innsugsport, ca 10.5 komp. Test gjort med ekstra lyddemper i eksos for å sammenligne senere, ref bilde.
  10. Ble skikkelig søndagstur-vær i dag. Og en snakkis med fremmedfolk ved pumpa, det er første gang for meg
  11. Det er nok et mindre enn ideelt oppsett, ja. Fr30 kammen er vel ment for std komp og med 93 borring og trang squish blir det vel for mye møllers. Men får ikke helt fred før den vakumklokka er forsøkt modifisert Også er det det med hvor vakumet blir tatt fra da. Veit ikke hvor bosch duraspark fordeleren tar vakum fra i std form? Dfth har ingen vakumuttak så jeg bruker manifold.
  12. Styrer på litt enda. Har satt på forgasser som hører til der igjen (30/34 dfth) og jobber nå med å tilpasse tenningskurve til oppsettet. Fått det relativt bra, men sliter med tenningbank på normal aks og bratte bakker - med vakum tilkoplet. Kjøpte vakummeter for å se virkeområde til klokka og mekka sammen den greia her. Baseplate begynner å flytte seg på 3 InHg og stopper med sine 10 grader på 6 InHg. Flytta vakummeter inn i bil for å bekfefte mine mistanker og joda, lett aks ligger på rundt 5 InHg! Tipper alt hadde blitt bra med litt sterkere fjær i vakumklokka, men den er ikke ment å åpne..... Så hvis noen har noe slikt liggende er jeg interissert.
  13. Skulle akkurat ha litt 98 på sierran, men for over 27kr literen er det ikke aktuelt. Ærlig talt!
×
×
  • Create New...