
jts
Gjest-
Posts
18 -
Joined
-
Last visited
Medlemsinfo
-
Bosted
Viken
-
Medlemskort
Kun digitalt
jts's Achievements

Sykkel (2/6)
-
Takk for link:-)
-
Hei Finnes det noen oversikt på hvilke tannstanger som passer over på hvilke? Mondeo mk5 kommer jo i 1.5 , 1.6, 2.0 diesel og bensin og hybrid. OEM partnummer HG9C-3D070-ED , ser det finnes mye forskjellige der ute og lurer på om det er forskjellige fysisk eller om det bare er nyere eller eldre årgang med forskjellig merking. Kjenner til dem 3 boltene som ruster av, men her har hele huset sprekt!! Passer en tannstang fra en 1.5 diesel over på en 2.0 diesel f.eks, er det forskjell på 2wd og 4wd? har ringt Ford og snakket med verkstedene men dem sa dem kunne desverre veldig lite om disse nå(var for gammelt), dem sa bare at du måtte ha nøyaktig samme OEM nummer bortsett fra den siste bokstaven som er ny revision.
-
Hoy Lenge siden jeg har vært innom her pga div jobb. Blei forsikrings sak, var en ***** krangel med garanti osv. Motorgaranti havari opptil 200.000km gjaldt vist ikke alle saker.. bilen hadde gått 190.000km Var strammehjulet som hadde knekt av,eller biter av den, derav plastbit og ikke ryki reim men slakk som F. Ford Norge ville ikke hjelpe.(bilen hadde fulgt servicer) Fikk ny motor på forsikring. :-)
-
ok, takk for svar.
-
ikke funnet hvor plastbit har kommet fra, i påvente av garanti avklaring, men det må finnes ut hvor den kom i fra. Og hvor mange tenner fikk jeg heller ikke beskjed om Fikk servert en ganske heftig antatt regning så ba dem vente til garanti status er avgjort. Men skal uansett finne ut hvor den plasbiten kom i fra etterhvert, må bare krangle litt først med div. Mulig det hjelper med lokasjon på den plastbiten og garanti. Regnes register reim som slite del og at eier av bil må passe på den hele tiden selv om den følger intervallene? Nå har jo ikke reimen ryki her da så noe annet har gjort det eller at reima har strekt seg.
-
liten update Bilen står nå på verksted og det er konstatert slakk register reim. Hva den plast biten var er ikke funnet!!(har ikke blitt sjekket mere i påvente av garanti avklaring) Men siden register reim ikke har ryket, hva er sjansene for at toppen har klart seg sammen med ventilene??Kammen går rundt! Kan det være så enkelt som og bare bytte register reim og vann pumpe og strammer og time opp igjen? Eller er det 100% sjanse for at den er ødelagt? Har en pluss garanti fra AS norsk bilgaranti, nå Fragus.com som gjelder alle indre bevegelige deler på motor. Men dem sier at regreim er slite del og dekkes ikke, kjenner det koker her. bilen har gått ca 190.000, alle servicer tilogmed 150.000 er gjort på Ford, siste 180.000 er gjort på ikke merkeverksted(bilextra) regreim skal byttes på 210.000 eller 10 år, altså 20.000 tusen km før skifte Ingen ulyder hørt som har gjort til at reim bør sjekkes, synderen er vel den plast biten som plutselig knakk og ikke reimen!! Uansett sjekker vel ikke folk regreim, dvs ta av dekselet så lenge før skifte?? Hvis så er tilfelle må en jo sjekke hver mnd da og passe på at den ikke ryker for da gjelder ikke garantien fordi det er slite del! Garantien dekker alt av bevegelige interne deler på motor som råder osv.. men ikke regreim??? stort sett er det vel at reima ryker at råder osv blir ødelagt Men igjen , reima har vel blitt slakk pga den plast biten, og igjen da fra en intern del på motor. Ja det er høy km men likevel fulgt service og den pluss garantien gjelder til 200.000km Noen med erfaringer på tilsvarende saker? Er det bare og kjøre bilen i pressa?
-
Se der ja, ja da må det være den!! Takk for tips, må få åpna alt og kikka!!!! Hvis det er den burde dette være reklamasjon til Ford???fortsatt 10000 km til regreim skifte!!! Servicer er fulgt
-
hei Ikke fått av dem grønne pluggene enda , sitter noe ***** og er redd jeg knekker dem. Men tenkte og ta av reg dekselet for og se om reima så fin ut, ikke ryki men litt sprekkete... men fant noe svart plast som tydelighvis har fulgt med reima rundt Liten svart plastbit som lå på toppen av reima inni dekselet, klarte ikke og få tak på den, for trangt. så hele dekselet må av. Hva er det som har knekt av her??? og da evt fått reima til og gleppe 1 hakk eller noe!!!! noen tips Ikke fått av hele dekselet enda pga må under og bilen står ute på snøen!!!!
-
Takk skal du ha :-)
-
Kan dem retur slangene bare dra's av eller må hele den grønne pluggen av? Blei ikke klok på youtube og vil nødig knekke noe!!
-
skal sjekkes.. 🙂
-
ok, skal sjekke om den har rele for start innslag!! Hadde på startkabler fra annen bil når jeg prøvde så burde være nok guffe, målte ikke noe riktig nok, kan det fortsatt være for lite spenning evt? Batteriet er nytt. Takk igjen for tips :-)
-
Hei Er bra trykk på railen, får ingen feilmeldinger nå annet enn for lang crank time Er det noen måte og overstyre den crank tiden på? Starter nesten , men så slår crank time out inn
-
Takk for info grcossie Skal sjekke trykk ved oppstart
-
Takk for svar xr4ti :-) Ja har sett alle dem videoene til Alan :-)derfor jeg også antok at jeg ikke behøvde og fylle etter :-) Derfor jeg også antar at det kan være noe med diesel pumpa, den fjøra eller selve shaften!!! Ser den med sensorer og ikke motor vært i gang og feil koder, er nok riktig. Må prøve og måle på den cam sensoren da , og se om jeg blir klokere før jeg evt prøver og bytte Veit noen hva trykket på fuel rail'en skal være etter priming og før motor tennes? Bruker forscan og leser av trykket live , dem øker når jeg prøver og starte men jeg veit ikke om det er nok trykk? (FRP) NÅr den døde ved kjøring så var det etter en farts dump i litt for stor fart, hva kan ha skjedd? Kan lamda sensor fått seg en kakk!! Vinter og bil ute så har ikke hatt mulighet til og sjekke under enda:-( Har prøvd og finne ut om det er noe crash fuel stop knapp men ser ut som det kunn er software som stopper pumpa ved crash på nyere Ford'er!! Er hobby mekanikker så prøver og lære meg div på såpass nye biler for meg :-)