Jump to content

kje

Gjest
  • Posts

    305
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Bærum
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Recent Profile Visitors

2661 profile views

kje's Achievements

Ford

Ford (5/6)

  1. Mener du en målepinne på hver av de 2 inni kontakten? Det skal vel ikke være kontiunitet mellom dem?
  2. Mener du inni kontakten? Jeg må vel ha to punker å måle kontiunitet mellom?
  3. Det er ikke spenning i kontakten til clutchen med motor og ac på. Men når jeg tar ut reléet og jumper er det spenning i kontakten. Når jeg da tar kontakten inn i clutchen vil ikke clutchen slå inn. Er det her mellom clutchen og kontakten du mener jeg skal måle kontiunitet? Må vel skru ut hele kompressoren for å komme til?
  4. Ok. Hvordan måler man gjennomgang i kontakten til clutchen? Dersom jeg tar av kontrakten til clutchen og måler spenningen med motor og ac på, skal det da være over 12v der?
  5. Får ikke tatt så nærme bilde, kan du se noe ut ifra dette?
  6. Nå har jeg målt at den ene clutchkontakten får jording og den andre clutchkontakten får pluss fra relé når jeg jumper reléet. Da skulle vel clutchen slått inn? Hva kan være galt?
  7. Ok, takk. Skal man kunne måle kontiunitet mellom gods på bilen og clutch kontakten? Siden jeg ikke hører clutchen koble inn når jeg jumper reléet mistenker jeg brudd i jordings ledningen.
  8. Ja, men kontakt 3 går også til clutch kontakten? Jeg målte kontiunitet der, kan det være riktig? Kommer jordingen i clutch kontakten via reléet? Eller går jordinga rett fra innerskjerm/rammevange venstre side framme?
  9. Kan det være denne orange og hvite ledningen?: Skal jeg kunne måle kontiunitet på trykkbryter koblingen? Det er 3 pin-kontakt. Jeg jumpet alle kombinasjoner en etter en. På en av kombinasjonene ville ikke motoren starte og fikk opp motorfeil. Skal kompressoren begynne å gå eller clutchen koble inn dersom jeg kobler pluss og minus på kontakten til kompressoren? Kontakten går til de to store i reléet her:
  10. Ja jeg prøvde å jumpe mellom de to store ifjor (se screenshot fra forumet). Da mistenker jeg brudd i jord-ledningen mellom relé og pcm. Men jeg vet ikke hvor i pcm jeg skal måle fra?
  11. Takk. Jeg prøvde det men det var ikke spenning på noen av kontaktene i relé holderen. Jeg hadde på motor og ac da jeg målte.
  12. Hvordan måler jeg om det er jord? Starter motor og ac og måler kontiunitet mellom batteri minuspolen og en av kontaktene i relé holder? Hvor i pcm styres jord?
  13. Ok, kanskje det er brudd i jord ledningen mellom pcm og relé? Hvor i pcm er den?
  14. Skal det være kontiunitet mellom batteri minuspolen og en av kontaktene i relé holder?
  15. Åja da skjønner jeg. Da virker alt riktig når jeg måler; sikringen får strøm fra batteri plusspolen og releet får strøm fra sikringen. Målte nå kontiunitet mellom rele og kompressor kontakten, og mellom batteri minuspolen og kompressor kontakten. Hvorfor måler jeg da ingen strøm i kompressor kontakten når motoren og ac er på? Ps. Jeg hører forresten klikking fra et relé ca én gang i minuttet. Vet ikke hvilket relé som klikker, men er det normalt?
×
×
  • Create New...