
DagArne
Gjest-
Posts
31 -
Joined
-
Last visited
Medlemsinfo
-
Bosted
oslo
-
Medlemskort
Tilsendt i posten og digitalt
Recent Profile Visitors
1259 profile views
DagArne's Achievements

Moped (3/6)
-
Kanskje det bare er en løs kontakt når det gjelder cruicecontrol? Jeg har prøvd å skru den på når jeg kjører med jevne mellomrom, men den skrur seg av etter noen mil. Noen som har ide hvor feilen mest sannsynlig ligger?
-
Cruicecontrol fungerer ikke. Slår seg plutselig av når jeg kjører. Litt av grunnen til å kjøpe bilen var at jeg ville ha cruicecontrol da jeg pendler ganske langt. Den som reduserer hastigheten LIM den fungerer. Verkstedet jeg var hos tok en diagnose. Er ikke lett å kommunisere når de ikke prater bra norsk, de fikk bra kritikker så derfor jeg valgte . Legger ved bilde av diagnosen de tok. Er disse grunn til bekymring? DTC B1128:07-28 Steering wheel module p086A:00-28 Neutral position sensor A circuit/ open. Når jeg søker feilkoden på google så gjentas det jeg skriver over, men finner ikke noe på hvordan fikse det, om det er vanskelig eller om jeg må til verksted. Eller er det enheten som er festet til rattet som er problemet og må skiftes? Er det dyrt?
-
Takk for tipset. Jeg antar det er det han har notert på oversikten han sendte meg. Dette er noe av de han skrev: Skifte registereim med vannpumpe jobb Registerreim og vannpumpe deler Skifte olje pumpe reim jobb Olje pumpe reim deler Rense bunnpanne jobb Rense olje pumpe jobb
-
Det er litt lettere å betale 17000, men rart det er så stort sprang mellom verkstedene. Ser ut som det er samme som blir byttet.
-
Spørsmålet er om det er verdt det. Bilen er bra ellers, er kun registerreim som er ankepunktet.
-
Betalte 38000 for bilen og de skriver i annonsen at bytte ikke er dokumentert. Begynner å føle meg litt lurt. Den bilen er ikke verdt å betale så mye for. Var ikke sånne priser som dukket opp ved google søk. Spurte da svoger også mente det var 20k for bytte. Usikker om jeg kommer noen vei med å klage. Har sendt mailer til noen verksteder, men tenkte å prøve å levere tilbake bilen i morgen hvis det går.
-
Noen som vet hvor mye det vil koste å bytte registerreim på denne ? Er vel ikke trykt å kjøre med denne så mye lenger uten å bytte? 1,0-125HK/ECO-BOOST 2014 modell gått ca 180000.
-
er vel vanskelig å anslå hvor mye jeg vil få tilbake hvis jeg velger kontanter og reparerer bilen selv.?
-
Transit 2006, 110T300 Hvordan vurderer forsikringsselskapet skader? Den sto parkert i gata da en henger sklei inni meg. skadet hjørnet. Hvordan vil eksisterende skader som ødelagt bremsecaliper, EGR ventil og får ikke låst bilen lenger. blir vurdert opp i mot skaden? Hadde tenkt å få den fikset til EU-kontroll . Dette er ting jeg hadde tenkt å fikse selv før EU-kontroll, Men siden bilen fikk en smell så vet jeg ikke om jeg gidder. Kan de gi den kjøreforbud pga ene bremsekaliperen? tror kanskje rammevangen har fått en smell også hvor mye kan jeg regne med å få tilbake? skaden er taksert av verksted ( ikke forsikring) til ca 20-25 tusen. Har kostet på den 30 tusen de siste tre årene.
-
Ford Transit 110T300, 2006 modell To ting. Hadde den på verksted for å bytte drivreima på bilen. Noen dager etterpå så begynner rød bremselyslampe å lyse, den med to bremseklosser og en sirkel med utropstegn.. Når jeg bremser så virker det som den ikke bremser på høyre side der drivreima er bilen drar til venstre. Kan de ha demontert noe på bremsene for å få bytta drivreima? Kan det komme luft inn i bremsesystemet uten at noe blir demontert? Er maksnivå på bremseveske. Har sjekket nivået på bremseveske, men kan trå pedalen nesten i bunn og bremsene tar ikke sånn som de skal. Tar mest på venstre side. Hjelper å pumpe når jeg står stille. e Kan de ha kommet luft inn i bremsene? Se bort i fra den gule lampa, den vet jeg hva er. Er Transit sånn bil der jeg må bytte masse deler vært år for å holde den på veien, kostet på den flere tusen i året etter EU-kontroll siden jeg kjøpte den. Får jeg ikke lagt ved bilder her?
-
Har spurt 4 stykker i sverige og fått ca samme svar. Ja, er jo inkludert mva på arbeidet. Får jo tilbake svensk Mva og må betale norsk.
-
Er det avhengig av hvilken bil jeg har om det lønner seg å dra til Sverige eller ikke? Har en Transit 2006 jeg skulle ha byttet noen deler på. Trodde det skulle være forskjell i prisen mellom Norge og Sverige, men de tilbudene jeg har fått er omtrent like på verksteder i Norge og Sverige. bytte hjullager, bremseskiver foran og kaliper.
-
Ingen som har forslag til hva det kan være og løsning?
-
Når jeg bruker fjernkontrollen til å låse opp så klikker det bare i låsen, den låser ikke opp. Akkurat som det er noe som henger fast. Må trykke noen ganger på lås opp knappen for å få låst den opp. Den fungerer fint når jeg skal låse, men ikke låse opp. Får ikke brukt nøkkel i nøkkelhullet da en fjær er røket i låsen så er avhengig av at fjernkontroll er i tipp topp stand. Noen som har en ide om hva det kan være og hvordan fikse det? Har søkt på dette forumet og andre, men ikke funnet noe som ligner på problemet mitt.
-
Så jeg vil tappe strømmen av batteriet selv om jeg kjører med andre ord.