harruz
Gjest-
Posts
61 -
Joined
-
Last visited
Medlemsinfo
-
Bosted
Lørenskog
-
Medlemskort
Tilsendt i posten og digitalt
harruz's Achievements
Bil (4/6)
-
Bilen min har nå gått rundt 150', og er 10 år gammel. HAr egentlig tenkt å selge den, men må kanskje spandere et regreimskifte først. Noen som har tips om hvor dette kan gjøres til en fornuftig penge i Oslo-Akershus området?
-
stemmer det, lite idyll der Men vil tro at han er den enmannsbedriften som selger flest biler i Norge. Og alle disse er neppe møkkabiler. Synd for meg at jeg hadde uflaks, men som profesjonell selger har han selvfølgelig et ansvar. Og jeg skal kjøre sak mot han gjennom forbrukerrådet, må bare få hodet over vann på et par andre ting først
-
ja, da er møkkabilen tilbake fra verkstedet. tok ikke lang tid før neste feil dukket opp. Gutta på verkstedet gjorde en god jobb, og fikk bukt med problemene, men jeg røyk på et kabelskift, nye plugger, oljeskift, oljefilter og en coil det hele kostet rett under 10' håpet i mitt stille sinn, at nå er alt bra. MEn fikk en ny og tung nedtur idag, da jeg satte meg i bilen, mindre enn et døgn etter verkstedoppholdet. Da jeg startet bilen, dryppa det en 5-6 dråper fra taket, nærmere bestemt fra kupelyset. Og under glasset ser jeg det ligger vann. Når jeg ser mer inngående på takantenna, så ser jeg at den spriker litt opp fra selve taket, og håper at dette er synderen. For da er det vel forhåpentlig enkelt å få rettet opp i dette. men hvor mye fuktighet og rust og drit som ligger mellom ytter og innertak, nei det er ikke godt å si. HAR hatt bilen nå i 3 smertefulle måneder. BEgynner snart å bli litt over gjennomsnittlig irritert over feilene som nærmest ustanselig dukker opp. Hva er det neste? ESP system fault? Nei, jeg har nok kjøpt meg en møkkabil
-
ja, advokater er kjent for å ha mangetaggete gafler de skriver regninger med. Jeg har tenkt å kjøre saken gjennom forbrukerrådet. Hadde en prat med dem, og fikk inntrykk av de tok slik saker. Rundt 75 % av sakene kjørt gjennom dem, får statistisk en løsning. resten må man ev. ta videre med en rettsinnstans, (tilsvarende forliksrådet) Kjenner ikke så godt til dette ennå,men finner vel ut av det og. I mitt tilfelle så blir det drivaksler, bremser og denne motorhavariet jeg vil kreve å få dekket, selvom jeg er forberedt på at bremser og drivaksler får jeg ikke dekket, i og med at symptomene var på bilen da jeg kjøpte den. Men i mitt tilfelle dreier det seg "bare" om 20-25.000,- Ser forøvrig at Ford Mondeo og S-Max får hard medfart i en avisartikkel i dag, basert på en tysk test
-
nå veit jeg ennå ikke hva verkstedet mitt kommer til å ta. Og de er ikke gratis, de tar rundt 1000,- i timen. men så er de utrolig tillitsfulle, lurer meg aldri (har vært borti nok av dem) og så er det inklusiv moms og garanti og alt det der Men jeg må bytte regreim om ikke altfor lenge, hva tar du for det, og hvor holder du til? (ser det står Akershus, men det er ikke nok )
-
har ikke fått noe estimert pris. Det er vanskelig å si hvor lang tid det tar å bore opp, og lage nye gjenger. Det må også skrues av en del for å komme til. Var akkurat innom verkstedet nå, og så det med selvsyn. Så ikke bra ut. Tok noen bilder som jeg kan legge ut, om folk er interessert. Feilen er en klassisk Ford-feil med utette spyledysegjennomføring (slik tuszi foreslo) I tillegg oppstår følgefeil, nå er det blitt en feil på sylinder tre, og coilen må også kanskje byttes. Det merkelige er at man ikke får kjøpt nye bolter til toppdekslet, men man må kjøpe hele dekslet (med bolter)Men her finner verkstedgutta mine en annen løsning. Så jeg er forberedt på en regning på over 10.000 og kanskje blir det enda mer (aner ikke hva en ny coil koster) Uansett vil jeg sende regninga videre. Men tviler på at jeg får det igjen uten videre
-
ringte akkurat Forbrukerrådet, og de sier at jeg ganske sikkert kan kreve disse utgiftene tilbakebetalt Så nå blir det å gå den lange veien for å drive inn pengene. Vet at denne bilselgeren ikke er lett å ha med å gjøre på slike ting.
-
Feilen er funnet, og som tuszi tipset om, så var det rust rundt frostpluggene som forårsaket dævelskapet. Og slik har det nok vært en stund. For flere av boltene i toppdekslet var spist opp av rust. Altså borte!!! Så nå driver gutta på verkstedet og borer opp, og gjenger opp til nye bolter. Og timene går, og går. Gutta sier de har bestilt sydentur. Noen som har en finlandshette, og en anonym men hissig getaway-car?
-
Jeg er ingen motorkyndig, men det var det Vikingmannen som "redda" meg sa. At det trolig var topp-pakningen. Men om det er et kjent problem at det blir rust rundt frostpluggene, og hvilket leder til frostveske i selve motoren, ja da er det kanskje det. Dette er vel forhåpentlig en mindre alvorlig feil, enn topp-pakningena? Eller hva?
-
Ups, kikket litt innom her, og ble plutselig litt engstelig. Har selv en 2005 mod mkll, og slik jeg leser innleggene her er denne spesielt utsatt for slik feil. Når pleier dette å intreffe (alder. Km? ) kan selvfølgelig være at dette allerede har vært en feil, og fikset tidligere på min. Men har det ikke det, kan du banne ganske stygt på at jeg også får det, alle andre feil tatt i betraktning
-
Er nok den personen ja Stian MH. Og han selger veeeeldig mange biler i løpet av et år. bare de to timene jeg var der, tror jeg han solgte 3 biler. Jeg vet at slike biler er takstert før de selges til han. Stort sett innbyttebiler. Og denne taksten var selvfølgelig helt fraværende. Fikk tak i forrige eier (før jeg kjøpte bilen) og hun sa ingenting om dette. det kan være at det er et forsøk verdt å gå etter denne fyren, men tror ærlig talt at det bare er bryderi, og jeg ikke får noe som helst respons, før jeg ev. går rettens vei. Og jeg kan ikke se at jeg har en god sak, men skal sjekke den med forbrukerrådet for sikkerhets skyld Uansett, takk for oppmuntrende tilbakemeldinger
-
har ikke kontrakten her jeg sitter nå, men mener bestemt at det ikke står noe der om noen kjente feil på bilen. Men jeg vet av omtale (googlet fyren før jeg kjøpte) at han har mange misfornøyde kunder. han er profesjonell oppkjøper, og gjør handel utelukkende på bakgrunn av pris. all service er fraværende. Og han er heller ikke kjent for god oppfølging i salgsprosessen. Men jeg visste hva jeg gikk til når det gjelder han som bilselger. jeg sjanset bare på at en Ford Focus som har gått 130' og fulgt alle service på merkeverksted, ville leve ganske greit noen år til uten store reperasjonkostnader. Men der tok jeg skammelig feil. Først dukke dette med drivaksler opp, så bakbremser, og nå topper det seg bokstavelig talt med dette. Drivakselproblemet fikk jeg ordnet ganske billig på grunn av gode tips her inne fra (ebay) Skal sjekke med forbrukerrådet, og høre hva de har å si. Skal også sjekke med NAF, selvom jeg ikke er medlem Noe av grunnen til at jeg tror at jeg ikke kan gå løs på fysakken fra Tvedestrand, er at det er svært tvilsomt om han visste om at dette var feil på bilen. I hvertfall ikke dette med topp-pakningen. Feilen oppstod først etter 2-300 mil etter kjøp
-
Det er en bensinbil, og jeg kjøpte bilen av en snuskete bildealer i Tvedestrand. han gir ingen garanti på bilen, og selger bilen "som den er". Denne feilen som nå har dukket opp, var på ingen måte mulig å forutsi da. Har vel kjørt bilen rundt 3000 km siden kjøpet for i underkant av 3 mnd. siden. Skjønner ikke hvordan jeg kan ta han på dette. Men jeg er usikker på hva kjøpsloven sier om dette. Bør sjekke det nærmere antagelig Hadde jeg kjøpt av en mer seriøs forhandler, hadde jeg sikkert hatt mer å gå på, men er ganske sikker på at det er ingenting å hente hos denne fyren. JEg fikk bilen ganske billig: 52.000,- og var forberedt på at jeg måtte ut med 15.000 til for å få den i tipp topp stand. Det siste som nå skjedde var på ingen måter med i regnestykket.
-
Vel, det er vel trolig å tråkke alle her inne på tærne, men jeg kan ikke dy meg akkurat nå. Nå har jeg hatt Focusen min i to måneder, og har hatt litt for mange skjær i sjøen så langt synes jeg. Og det toppa seg i dag :twisted: : Varsellampa for feil i motor begynte å lyse, og bilen fuska. Åpner motorrommet, og synes det er en feil lukt der. Sjekker olje, og synes også den har en litt rar lukt. Fyrer igjen, og ser at det spruter vann (eller frostvæaske) ut av oljepåfyllingshullet. Hurra. Toppen, pakningen eller et eller annet fa...skap er på gang. Viking taua meg til verksted, og så venter dommen 10' 20 eller 30 tusen Ikke veldig glad i Focus akkurat nå kjenner jeg Synes jo at Focus hatchback MKll er flott og se på, morsom å kjøre osv. Men så langt, veeeeldig dyr å eie. Skulle aldri solgt den gamle Toyotaen tenker jeg akkurat nå
-
det er identiske felger som på denne bilen: http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=41212795 Mine hjulmuttere vil altså stikke ut av disse hullene