-
Posts
66 -
Joined
-
Last visited
About cosworthpower
- Birthday 03/19/1984
Medlemsinfo
-
Bosted
Grimstad
-
Medlemskort
Tilsendt i posten og digitalt
Contact Methods
-
Hjemmeside
http://
-
ICQ
0
Profile Information
-
Kjønn
Male
-
Bosted
Grimstad
Recent Profile Visitors
3319 profile views
cosworthpower's Achievements

Bil (4/6)
-
Fremdeles til salgs, redusert pris!
-
cosworthpower started following Anbefaling av clutch til Escort cosworth ? and Escort Cosworth Wolf
-
http://m.finn.no/car/used/ad.html?model=1.767.1051&year_from=1991&make=0.767&sort=0&ref=fas&finnkode=49479821&searchclickthrough=true
-
Sikker på at du ikke blander med en annen bil? Det var kun en eier før Stian hafsengen og han var bosatt lengere nord... Uansett er det ingen spor etter kulehull;)
-
Det stemmer nok det, det var der jeg kjøpte den i 2005. Importert i slutten av 1996, ble lakket i en "hjemme laget" blå kamelonfarge som skiftet diskré over til grønn av Kenneth Moen. Da bilen for noen år siden ble rygget på slik at fangeren bak måtte lakkes, var det ikke lengere mulig å blande lik lakk siden "oppskriften" var borte... - derfor ble bilen hellakkert etter endel runder med forsikrings selskapet.... Stian hadde bilen rundt 98/99...
-
Anbefaling av clutch til Escort cosworth ?
cosworthpower replied to cosworthpower's topic in Cosworth
Mulig vi missforstår hverandre, men når jeg snakker om herdepunkter, mener jeg de fargede feltene som kommer i svinghjulet ved MYE sluring... Disse er HARDERE enn det stålet som i utgangspunktet er i svinghjulet når det er nytt. Man kan sammenligne dette med å borre i stål med altfor høy skjærehastighet - det utvikles høy temperatur og stålet får farge.... Når man da stopper, bytter bor (siden det gamle blir ødelagt pga temperaturen) og fortsetter med borringen, vil ikke det nye borret skjære like godt, fordi stålet har endret egenskaper dvs. At det er herdet... IKKE blitt mykere. Det er uansett ikke bra med herdet stål i svinghjulet slik du hevder, siden stålet blir sprøere og glattere.- hardt stål mister friksjons evne. Svinghjulet kan riktignok varmebehandles (varmes opp til rundt 600 grader og kjøles ned igjen i en på en bestemt måte) da vil herdepunktene fjernes og svinghjulet får tilnærmet tilbake sine oprinnelige egenskaper. Når det gjelder tyngde på svinghjul har du sikkert rett, jeg har ingen erfaring med å endre på dette. Sikkert mange ulemper med å minske vekten som du sier... -
Anbefaling av clutch til Escort cosworth ?
cosworthpower replied to cosworthpower's topic in Cosworth
Kom over et annet svinghjul ; http://viewitem.eim.ebay.no/Ford-Cosworth-billet-Steel-Flywheel-ultra-light/321054039142/item Andre som har vært borti produktet eller selger? Har 100% positive tilbakemeldinger, men det trenger jo nødvendigvis ikke å stemme helt? -
Anbefaling av clutch til Escort cosworth ?
cosworthpower replied to cosworthpower's topic in Cosworth
Takk for tips, det var ikke mange som hadde en positiv opplevelse med firma eller produkt... - Da styrer vi lett unna den:) Fargen blir nok borte og overflaten bra.... Men herdepunktene vil jo fremdeles ligge i stålet, det vil da si at det myke stålet rundt herdepunktene vil bli fortere slitt, og da er man igjen like langt etter en stund.... Dessuten så er man langt på vei til et nytt svinghjul når man regner kostnad med maskinering og helst ballansering etterpå.... -
Anbefaling av clutch til Escort cosworth ?
cosworthpower replied to cosworthpower's topic in Cosworth
Det viste seg nå at svinghjulet var så fullt av herdepunkter at det mest sannsynlig ikke er verdt å maskinere... Derfor lurte jeg litt på denne pakka istede for standar trykkplate og AP organisk lamell.... - er det noen som har vert borti denne? Selger skryter (selvsagt ) av ubetydelig hardere pedal, myk igangsetting og at den takler greit et steg 3 oppsett... http://viewitem.eim.ebay.no/FORD-RS-COSWORTH-ESCORT-SAPPHIRE-SIERRA-FAST-ROAD-CLUTCH--LB-FLYWHEEL/271029151239/item -
Anbefaling av clutch til Escort cosworth ?
cosworthpower replied to cosworthpower's topic in Cosworth
Riktig, men da har du sikkert AP trykkplate og ikke original? Jeg hadde AP trykkplate med tilhørende 6 puck lamell på en sedan for noen år siden, den hakket og var steinhard... Helt ubrukelig til vanlig kjøring mener ihvertfall jeg... Men AP organisk lamell med original trykkplate slik som RON har prøvd er nok et veldig godt alternativ -
Anbefaling av clutch til Escort cosworth ?
cosworthpower replied to cosworthpower's topic in Cosworth
Okay, da er nok min motor ganske lik i oppsett... Problemet mitt er da å få tak i en ny original trykkplate siden min har fått endel juling og ikke egner seg til gjenbruk... -
Anbefaling av clutch til Escort cosworth ?
cosworthpower replied to cosworthpower's topic in Cosworth
Dette er antagelig samme som woodford har anbefalt, men på linken du la opp, er det kun lamell... Hva slags trykkplate har du kombinert den med ? -
Jeg trenger en ny clutch i en Escort cosworth , jeg har i flere år hatt en original trykkplate og lamell, dette har fungert bra, men nå er den utslitt... Original clutch er ikke å få tak i lengere, Alcon clutchen som mange skryter av er utgått, og jeg er skeptisk til om en uoriginal "standar" clutch vil holde siden motorcraft clutchen mest sannsynlig har vært i grenseland til å slure. Så nå har jeg blitt anbefalt av selger i England, å kjøpe AP organisk clutch, den er visst fin å ta igang med, men er hardere på pedalen... - er det noen her som har erfaring med denne? Jeg har st. pedal med wire og vil helst ikke bygge om til hydrolikk, vil pedalen bli ubehagelig hard sammenlignet med original clutch? Eller har noen et forslag om en annen clutch som er lettkjørt?
-
Ja jeg tviler også på at dette er heelt reelt, selv om det var det de opplyste... En av disse bilene skulle angivelig vært avregistrert, men jeg vet med sikkerhet om 2 wolf biler som hadde skiltene på den gangen... Ikke sikkert alle disse bilene med 300hk har "wolf" benevnelsen ...?
-
Den 8 desember 2011 fikk jeg opplyst fra Det sentrale motorvognregister at det kun finnes 2stk Escort Cosworther i norge med "Wolf" benevnelsen i vognkortet...
-
Er klar over det, men du siterer: "konstruksjon" og det må skilles fra tilstand... hvis du leser videre i kontrollveiledningen står det: "Anmerkning om at kjøretøyet ikke kan avgassmåles etter kontrollveiledningen, registreres i vognkortets merknadsrubrikk av Regionvegkontoret. Kjøretøy skal ikke med hensikt være endret slik at endringen umuliggjør målingene" Her er det altså snakk om at kjøretøyet er KONSTRUERT slik at det ikke lar seg gjøre å måle avgassen og dette da skal skrives inn i vognkortet - ikke TILSTANDEN kjøretøyet er i under kontrollen, for eks. med et defekt eksosanlegg... Jeg kjenner ikke til buspek, men det du sier stemmer sikkert. -Jeg har vært borti andre programmer/hjelpemiler der flere mangler er mulig å legge inn uten at disse står i kontrollveiledningen... Uansett, det jeg vil frem til er at; Biltilsynet her har presisert at mangler som skrives opp, SKAL stå i kontrollveiledningen og at man ikke har hjemmel til å "lage" sine egene mangler... På bakgrunn av dette mener jeg derfor at mangelen "co ikke målbar" er gitt på feil grunnlag. Ikke meningen å spore helt av tråden din Caprinut!