leif
Gjest-
Posts
27 -
Joined
-
Last visited
Medlemsinfo
-
Bosted
bosberg
-
Medlemskort
Tilsendt i posten og digitalt
leif's Achievements
Sykkel (2/6)
-
Kjøpte denne bilen i 1983 og hadde den i 15 - 20 år år , den var en av de 8 som Ford tok til Norge, samen med den du har som du kjøpte av meg. Bilen ble resturert etter at jeg solgte den og ble meget pen med bla nytt dach bord, mener den nye eieren kjørte lastebil på Eggsentralen. Usikker på hva som skjedde etterpå , rykter sier den ble vraka etter påkjørsel bakfra. Den du har og en jeg har + denne er de tre som kom nordover og ble fordelt til Ford disponentene , Denne ble solgt av Gaden og Larsen i TR.heim for Ford sin disponent i Mo i Rana , derfor YA nummer.
-
Sveiseapparat til sveising av bil? Noen å anbefale?
leif replied to Granada 2.8 Ghia's topic in Generell bilprat
Har et Lincoln CV 400 (400amp) og et Kemppi PS 3500 . og et ESAB Buddi 180 amp (tig) og et gml Migatronic 180 amp , kjøpt brukt for kr 2000,- som er best til rustsveising av mine , bruker 0.6 tråd , Lincoln apperatet er vanskelig å sveise tynnplate med , så det jeg mente var at appertatene blir ikke bedre des større di er til tynnplatesveising slik mange tror, slik at det lønner seg å kjøpe det apperat , som er best egnet til det det en skal bruke det til. ESAB er stort sett meget bra , men de har og billige Kina apperater, Kemppi er kanskje best men dyrt . Migatronic er og dyre. -
Handler mye på Ebay men aldri med selgere som ikke har Pay Pal , Det er som regel en grunn til at de ikke får bruke Pay Pal .
-
Sveiseapparat til sveising av bil? Noen å anbefale?
leif replied to Granada 2.8 Ghia's topic in Generell bilprat
Jeg har prøvd mange og de som nevnes her er nok de beste , Jeg holder en knapp på Migatronic , men det er mange andre ting også som er viktig ! Det blir feil med for stort apperat, bør ikke over 180 amp , 160 er bra til tynnplatesveising og det kan ofte gjøres bra brukte kjøp på disse da de er ganske dyre nye og det er mye bedre med et brukt et av disse merkene en et nytt fra Kina. Kemppi har ofte bare 380 volt inngang så pass på at den er med 220 volt Det er en fordel med kort slangepakke da trådmatingen fungere bra lengre og er ofte en svakhet på de minste apperatene. 0,6mm og 0,4 går og til tynnplate , er en bra til å sveise så bruker en kanskje heller 0,8 da den er mer anvendelig til tykkere gods. Flussfylt tråd egner seg meget dårlig , spruter og tråden blir så tykk at den brenner masse huller. -
Mangler et komplett intreiør og ei bakluke med vingen på ! Er intreiøret blått eller grått ? Pris ? eller kjøp min , den røde , ikke rust. den er her : www.xr4i.net
-
Trolig skjørtbank , ikke farlig eller skadelig , trolig dårlig bensin eller feilstilt tenning , prøv med Essso bensin så forsvinner det kanskje.
-
Opprustet svenskbil,står i sør sverige , kr 500,- om du henter den selv. Se på Blocket.se under Ford Sierra
-
Holder på å kanskje kjøpe en 86m 4d 2i-s men blir litt dyrt da jeg bare ønsker alle lyktene og bensinlokket og frondekslet , kan få resten for kr 2000- fine sportsfelger. Bilen er registrert med skilter og kan kjøres.
-
Holder på å kanskje kjøpe en 86m 4d 2i-s men blir litt dyrt da jeg bare ønsker alle lyktene og bensinlokket og frondekslet , kan få resten for kr 2000- fine sportsfelger. Bilen er registrert med skilter og kan kjøres.
-
Det dukket opp en 83mod på Blocet.se som så så bra ut at jeg klarte ikke å holde meg unna. Skal hente den i sør Sverige så fort at exportprøveskiltene er i orden. Må nok selge en tror jeg , har nok tatt hjem litt for mye. Ellers så har jeg lagt inn bilene på min hjemmeside , bruker ikke reg nr,(pga unngå adressehjelp til tyver) bare de to siste bokstavene i chassi nummeret , som forteller prod måned og år så send gjerne noen bilder, trenger ikke noe navn, men gjerne et nick name til a4711a@hotmail.com eller leif@xr4i.net www.xr4i.net
-
Verdien,hobbien,gleden, som eier er alltid mest intresann ,ikke hva den er verdt på fx Finn.no De som resturer veteranbiler har skjelden noe særlig betalt ved salg for alle timene som brukes. Xr 4 bilene , også¨poppulert kalt vingebilene er synes jeg av en meget eksklusiv klasse og ettervert som også Coswort og XR4TI blir vetteraner så blir det morro å dra på Ford treff med en Ford XR4 /vingebil utgave. Det er ennå mulig å få kjøpt i en bra bil fra UK med sterke nok kroner men prisene stiger fort der også. Eier du en XR4 vingebil , send gjerne et bilde og jeg ønsker de to siste bokstavene i chassinummeret som viser prod år og måned, så skal jeg legge den inn i mitt register ,ikke noe navn ,nummer eller sted om ønskelig.( unngå tyveri) http://xr4i.net
-
Feil på tenningsmodulen kan og lage slike utslag , men står den på innerskjermen så er den vel en fra Motorcraft og har 6 uttak <
-
Jeg har ei lita hjemmeside ( www.xr4i.net) og ønsker gjerne bilder og litt tekst om flere slike i Norge , så gjerne send en mail med bilde`r og hva som skal vises av fx navn , adresser etc. Det kan være lurt å ikke opplyse for mye som hvor bilen er pga tyver etc. Jeg har to sølvfarvede 83 xr4i , den ene er Svensk og skal vises for omregistrering nå den 15 Mars.
-
Støtfangeren bak ?
-
Om du går inn på selgers feedback og leser hva som skrives der under negativ omtale , så står det bla : Simpel Kinesisk kvalitet.