Jump to content

TommyL

Gjest
  • Posts

    21
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Telemark
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male

TommyL's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. Ja ikke sant. Helt fantastisk, det er ikke hverdagskost
  2. Da var mysteriet løst. Kassa er helt fin, slakken var kun mellom aksel og lager, pga kort akseltapp. Helt normalt tror jeg. Byttet ytre drivledd, og det nye var helt smooth, kjente ingenting av kuler der. Så det var gåent, selv om det ikke var stort med slakk i det. God som gull nå
  3. Okei, da har jeg dratt av drivaksel, og sjekket. Indre ledd virker helt grei, ingen slakk i lagrene overhodet, og koppen er hel og fin. Det ytre lageret virket litt suspekt, så jeg vasket ut all greasen for å se skikkelig. Det er litt slakk i det, og når jeg vrir det slik bilen ville gjort er det ikke smooth, men hakkete. Det skal vel ikke være slik selv om det er tomt for grease? Mvh Tommy
  4. Hørte med ATS. Veldig hyggelige. Han foreslo å ta av gummien på indre drivknute og ta en kikk. Evt rive ut akselen og sjekke litt innenfor hullet i kassa. Veldig sjelden at noe på innsiden der var gåen. Også rart at det ikke var oljelekkasje ut akseltetningen Litt positivt da. Så da blir det ut med drivaksel i første omgang.
  5. Oslo automatgearservice skal ha 28 000 pluss moms...så RATS ligger nok ikke under det tipper jeg...ja tenkte å gå for full overhaling når den først er ute. Om jeg ikke må selge innbo da
  6. Jeg har dialog med Automatgear Cato Ystrøm i Halden. Fikk en ok ca pris, så det blir nok ham da. RATS skal nok ha mye mer...type 25-30 0000...
  7. Da melder jo spørsmålet seg...finnes det noen som overhaler en TF-81SC automatkasse for en god pris? Jeg vet om RATS...men da må jeg pante huset...
  8. ja den gjør det...dessverre. Den beveger seg i gjennomføringen til kassa. Jeg hadde en fjern drøm om at det var normalt, og at bråket skyldtes indre drivknute. Den er bittelitt slarkete...men ikke mye.
  9. Hei. Er det noen som har en formening om dette er indre drivknute som er gåen, eller er det et lager i kassa som en påstod? Dette er venstre side på en 140 hk automat ‘08. Andre siden er ok. Bilen girer normalt, men det kommer noen klunk ved svinging av og til. I tillegg til lyden på videoene. Alle gjettinger mottas med takk, også ville spekulasjoner Forover : Bakover: Litt bevegelse i aksel: Beklager kvaliteten, er vel ikke den beste. Av en eller annen grunn får jeg ikke hd på youtube. Mvh Tommy
  10. AWF21 ja...hehe...beklager. Jeg trodde det var powershift, men den kom vel i 2010 har jeg funnet ut nå. Jeg feilsøker enda, tror jeg legger ut en egen tråd på det når jeg har fått kikket mer på det Takker for all hjelp!!
  11. Okay, da har jeg snakket med Ford i dag, og de sier jeg har en AWS21 kasse uten powershift. Så...hva betyr dette. Er det ikke clutch på min da, men converter?
  12. Ja jeg sa chippe, men du har nok rett. Remap.
  13. Ja, den kan være chippet, jeg fikk ikke testet den så veldig, men det med kassen høres litt rart ut. At det skulle vært en sterkere Volvo kasse. Hmmmm
  14. Tusen takk for all hjelp. Jeg tror heller ikke det er gjort noe. Høres rart ut.
  15. Ok, den er grei. Så kommer et dumt spørsmål til...sånn ca hvor finner jeg plata? Hadde vært veldig greit å funnet det slik at jeg kunne orge alt ferdig før jeg tar av kassa Er ikke på bukk akkurat nå ser du.
×
×
  • Create New...