Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Yesterday
  2. Ok. Hvordan måler man gjennomgang i kontakten til clutchen?
  3. Ja ser at ytre del ac clutchen er der, det hender skrua som holder den på plass, skrur seg løs og delen faller av, men her er den ok. mål gjennomgang i kontakten til clutchen for å se om det kan være brudd fra kontakten til clutchen
  4. Får ikke tatt så nærme bilde, kan du se noe ut ifra dette?
  5. Da skuller den slått inn ja, kan du ta et bilde av clutchen?
  6. Nå har jeg målt at den ene clutchkontakten får jording og den andre clutchkontakten får pluss fra relé når jeg jumper reléet. Da skulle vel clutchen slått inn? Hva kan være galt?
  7. Last week
  8. Ja det skal man,
  9. Ok, takk. Skal man kunne måle kontiunitet mellom gods på bilen og clutch kontakten? Siden jeg ikke hører clutchen koble inn når jeg jumper reléet mistenker jeg brudd i jordings ledningen.
  10. Nei 3 kommer fra sikringen og inn på rele, nr 5 er ut til clutch. Jordingen til clutch er direkte til gods på innerskjerm mot rammevang
  11. Ja, men kontakt 3 går også til clutch kontakten? Jeg målte kontiunitet der, kan det være riktig? Kommer jordingen i clutch kontakten via reléet? Eller går jordinga rett fra innerskjerm/rammevange venstre side framme?
  12. FCN og VCCN holder en felles sessongåpner 4 mai på Gardermoen. Det blir som normalt, men VCCN holder også en premiert utstilling for Volvo. Det som blir nytt er at vi deler depo i to. Ford og alle som skal kjøre parkerer nærmest banen nede i sør som vi alltid gjør. Volvo får halve depogrusen opp nord. Det blir også egen publikumparkering for alt som ikke er Ford eller Volvo. Siden VCCN får nordsiden av depo tar de også ansvaret for innslipp og styring av parkering samt betaling for alle som ikke kan vise FCN eller VCCNklubbmedlemskort. NB! FCN eller VCCNKlubbmedlemskort MÅ fremvises ved innsjekk, om dette ikke kan fremvises må du betale. VCCN tar kun VIPPS. VCCN har en plan om å fyre grillen mellom kl 12-14. Det blir da salg av pølser og brus mellom 12 og 14 mot betaling i VIPPS.
  13. Konyakt 3 på rele kommer fra batteri pluss, 5 er pluss til clutch og den andre ledningen som går inn på clutch kontakten er jording. Visst du jumper på rele når motor ikke går, så skal du høre og se at cluthen slår inn, men vil ikke gå rundt før motor starter. Trykkbryteren har en pluss, en jording og en signal
  14. Hundre ting som skjer på en gang, men har hatt møte med Volvo Car Club Norway, og vi er enige om å slå oss sammen til en felles sessongåpner 4 mai 2025. Blir som normalt, men VCCN holder også utstillingstreff for Volvo. VCCN blir det første dere møter ved innkjøringen, og VCCN tar derfor styringen på betaling. VCCN bruker kun VIPPS så det blir en første for FCN. Tråden for årets sessongåpner sammen med VCCN https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83551-ss7sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025/
  15. Årets første! Søndag 4 mai 2025. Tid: Oppmøte fra kl 11.00 Avslutter kl 18.00 eller før om alle har fått nok. -MÅ ha skilt på bilen. Hvite, grønne eller røde er det som gjelder denne dagen. Priser (per sjåfør): Bilen(e) er gratis da det er sjåførene som betaler. FCN og VCCN Klubbmedlem er GRATIS. Vis ditt digitale medlemskort. Ikke-medlem er 500kr. Kun VIPPS som er betalingsmåte denne dagen da VCCN står i porten/innkjøringen så alle som ikke kan vise FCN eller VCCNmedlemskort må bruke VIPPS. Ta med hørselvern til de minste. Kart og veibeskrivelse: https://www.norgeskart.no/#!?project=seeiendom&layers=1003,1014,1015&zoom=14&lat=6677656.41&lon=284939.05&panel=searchOptionsPanel&markerLat=6677656.414492187&markerLon=284939.049609375&p=searchOptionsPanel&sok=Gardermoen Trenger du en adresse så bruk: Blikkvegen 138, 2050 eller 2067 Jessheim. Da er du like ved innkjøringen til Gardermoen Raceway.
  16. Årets siste. Søndag 28 september 2025. Tid: Oppmøte fra kl 11.00 Avslutter kl 18.00 eller før om alle har fått nok. -MÅ ha skilt på bilen. Hvite, grønne eller røde er det som gjelder denne dagen. Ta med hørselvern til de minste. Kart og veibeskrivelse: https://www.norgeskart.no/#!?project=seeiendom&layers=1003,1014,1015&zoom=14&lat=6677656.41&lon=284939.05&panel=searchOptionsPanel&markerLat=6677656.414492187&markerLon=284939.049609375&p=searchOptionsPanel&sok=Gardermoen Trenger du en adresse så bruk: Blikkvegen 138, 2050 eller 2067 Jessheim. Da er du like ved innkjøringen til Gardermoen Raceway. Kommer mer informasjon her nærmere dagen, men nå har du en dato.
  17. Ahhh, da skjønner jeg
  18. Godt for han tipper jeg, dårlig for min del med tanke på at jeg ikke har kjøpt den😆
  19. Kan det være denne orange og hvite ledningen?: Skal jeg kunne måle kontiunitet på trykkbryter koblingen? Det er 3 pin-kontakt. Jeg jumpet alle kombinasjoner en etter en. På en av kombinasjonene ville ikke motoren starte og fikk opp motorfeil. Skal kompressoren begynne å gå eller clutchen koble inn dersom jeg kobler pluss og minus på kontakten til kompressoren? Kontakten går til de to store i reléet her:
  20. Hmmmm, på godt eller vondt mtp emoji?
  21. Ja jeg prøvde å jumpe mellom de to store ifjor (se screenshot fra forumet). Da mistenker jeg brudd i jord-ledningen mellom relé og pcm. Men jeg vet ikke hvor i pcm jeg skal måle fra?
  22. Oki, men har du nå prøvd å jumpe mellom de 2 store på rele sokkel og sett at clutchen får strøm og kopler inn?
  23. Takk. Jeg prøvde det men det var ikke spenning på noen av kontaktene i relé holderen. Jeg hadde på motor og ac da jeg målte.
  24. Du tar rød målepinn på batteri pluss og sort målepinn i en av de tynne på releholder, så måler du spenninga
  25. Har bare snakket litt med han angående bilen tidligere[emoji51]
  26. Hvordan måler jeg om det er jord? Starter motor og ac og måler kontiunitet mellom batteri minuspolen og en av kontaktene i relé holder? Hvor i pcm styres jord?
  27. Ja det kan det være, du må måle om du får jord der når du slår på ac, du må også ha pluss på den andre lille pluggen i releholder. Får ikke lagt inn bilde av den kontakten desverre
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...