Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Har ikke tilgang til teknisk her på forumet, hvor dette kanskje er nevnt. Men spørsmålet jeg har, er om det er mulig å få godkjent coilover på sierra nå? Fant noe som sa at så lenge coiloversene var type godkjente, så trengtes ikke tuv papirer. Noen som har prøvd dette eller har mer kjennskap til reglene rundt dette ? Bilen det gjelder er 91mod sierra cosworth 4x4 om det skulle være av betydning. Grunnen til at jeg vurderer coilovers er mangel på senkefjærer/dempere, det viser seg å være vanskelig å oppdrive desverre. Har 25mm senk nå, men ser ut til å være høyere en org🤷 blir ikke klok på det, demper og fjærer skal være til 4x4 cosworth. Så i frustrasjon over å ikke bli klokk over hva som er grunnen til denne problem stillingen, så hadde det vært enklere om jeg kunne montert coilovers og fått de godkjent.
  3. Yesterday
  4. Trur jeg skjønner tankegangen. Litt annerledes enn hva man er vandt med å tenke bare
  5. Ja det får vi avvente å se om han svarer på, men jeg tipper at det er hjulmoment og hjuleffekt. Det er jo det som måles. Hva som oppgis som motorprestasjoner er bare ett tillegg for å pleie egoet. Hvis man ser på seriøse G-målere, så er de satt opp for 1000 kg og man kan ikke endre dette og svaret gis da alltid som hp pr. tonn. Så må man veie bilen og gange med f.eks. 1,235 for å få det reelle whp tallet. Cost effective 3-axis precision accelerometers and brake meters from Vericom (vericomcomputers.com) Bruker man 1000 kg så er måletallet ALLTID korrekt. Legger man inne andre tall så blir alt bare surr. Derfor er 1000 kg min personlige preferanse og en annen grunn at det da blir akkurat like brutalt ærlig som Dragracing. I dragracing er det slutthastigheten på 402M som avslører vekt/effektforholdet. Det spiller ingen rolle om man kjører en lett Super 7 eller en blytung SUV. Slutthastigheten er faciten for vekt/ effektforholdet. Den med høyest sluttfart har best vekt/ effektforhold. Tiden i dragrace påvirkes av både føreren, understellet, drivverket og dekkene, men ikke slutthastigheten. Der er det utelukkende vekt / effektforholdet som dikterer sluttresultatet. Derfor er det stor stas at det er en skiltet og Eu-godkjent Volvo 240 fra Bergen som har Norgesrekorden med 264,4 km/t. på 402M. Det er 164,33 mph med 3800 lbs bil. Det er så vidt bedre enn Vidar Jødal sin BMW M3. Med 1000 kg lagt inn i appen blir det akkurat like enkelt å sammenligne absolutt ALLE kjøretøy som om de kjører 402M dragrace. Den med høyest effekt pr. tonn vil få høyest sluttfart på 402M og så enkelt er det bare.
  6. Ja momentet er overraskende lavt sammenlignet med "rs200" her inne. Bildet mitt viser hjul-tall, usikker på hva han bruker. Også lurer jeg på hvorfor du vil ha 1000kg som vekt i appen uavhengig av faktisk vekt på bil? Vil ikke det gi uriktige resultater? Har litt gøy av å sammenligne med rs200 siden det er ganske like og enkle oppsett
  7. Tenningsanlegg er mye mer avansert enn at "det bare kommer en gnist". Det er gnistprofil med stabil, økene og avtagende gniststyrke og alt mulig. Grunnen er motorenes vidt forskjellige driftstilstander som egentlig krever forskjellig gnistprofil for optimale resultater. Det er det du har opplevd her. Motoren har forskjellige preferanser på tomgang og på full gass. Ser vi på formentlig "markedets" beste coiler, korrekt monterte og koblede genuine høykvalitet IGN-1A (ikke kopi dritt), så trenger man datasprut som har programmerbart 3D tenningskart for å realisere potensialet, men da blir det virkelig bra fordi man varierer gnisten med motorens driftstilstand. Magnecor tennpluggledninger er ett must og må alltid anbefales vurdert. Amerikansk tenningsforsterker med tilhørende coil og ikke dårlige eldgamle tennpluggledninger er i praksis en usedvanlig god løsning slik jeg ser det.
  8. Ser man det du. Takk for titten. Legg merke til turtallet for maks effekt i dette tilfellet også. Målet må være å dytte det over 6000 tallet. Ca. 13 mKG x 9,807 = 127,5 Nm som virker kanskje litt lavt for en 2,0L motor, men omgjort til ft/lbs blir det 93,7 som jo ligger på nivå med hk slik det alltid er på en mild og fin motor. :)
  9. Last week
  10. Prøvd PerfExpert. Fikk til 3stk relativt like resultat på rappen etter litt øving. Curb weight er 1000kg. Fr30 kam, grenrør, 2.5" eksos, 30/34 gasser, modifiserte std innsugsventiler, avrundet lilleradie i innsugsport, ca 10.5 komp. Test gjort med ekstra lyddemper i eksos for å sammenligne senere, ref bilde.
  11. Både Kjensli og Johansen fra Markedsavdelingen! Kjenner jeg begynner å bli preikesjuk. Er noen år siden sist jeg hadde en snakk med de begge.
  12. xr4ti

    2024 Mustang

    Raskeste Mustang ever? Tidenes raskeste Ford Mustang (msn.com) et veldig hårete mål ‒ komme seg rundt selveste Nordschleife på under 7 minutter. Takk for amerikanerne ennå forstår hva folket vil ha 😉 (selv om denne er en uoppnåelig drøm for de aller fleste 🤑)
  13. Med bosch pluggene så går den ekstremt fint på tomgang, nesten ingen snubling eller fjusk. Så sette eg i ngk pluggene igår med lavere avstand på gapet, ikkje sikker på ka avstanden er då det blei justert med varta sin batteriforpaking i farten. Nå går den rufsete og hakkete på tomgang, men pådrag så går den meget godt.
  14. Etter jeg strammet denne mutteren forsvant klikkelyden
  15. Linkarm til stabstaget lager mye lyd visst det er slark eller ikke snørt
  16. Etter å ha byttet støtdemper hører jeg klikking i humpene når jeg kjører. Lyden høres ut som en løs mutter. Bærekula har riktignok en liten rift i mansjetten, kan det være den? Bærekula kjentes stiv og fin ut da jeg monterte alt. Skiftet bærekule, styreledd og stabstag i februar. Kom på at jeg bøyde sensoren på bærearmen da jeg presset bærearmen ned for å sette på bærekula. Kan det være denne som lager klikkelyd? Hvis det ikke er den, hva kan det være da? Det må være noe med skifte av støtdemper å gjøre, eller delene jeg demonterte og monterte for å komme til denne. Klikker det dersom jeg ikke har strammet droplinken nok? (Stabstag)
  17. Earlier
  18. Uten å lage en hel avhanding om temaet; det er unødvendig og uheldig mye. Det er fordeler og ulemper med det meste. En tennplugg med tynn senterelektrode krever mindre spenning for å hoppe over åpningen enn det som er tilfellet med en tradisjonell tennplugg. Det har vært sjelden vare å høre en Cosworth som går helt jevnt på tomgang her lokalt, men moderne tennplugger gjør gangen jevnere enn tradisjonelle tennplugger.
  19. Jeg har brukt BCR8ES i nesten 2år nå uten å bytte en eneste plugg. Bruker den åpningen de kommer med, usikker akkurat hvor stor den er. Ikke et eneste feilsalg. Kjører 1.9 i trykk, og Densocoiler 😅
  20. Syns den sedanen kler fargen veldig godt. Bilde av den her fra et gammelt Fordtreff[emoji16]
  21. Nei, er vell nermere 0,7 mm åpning som eg har hatt på ngk pluggene. Tok meg ein prøvetur igår med bosch pluggene og den går litt finere på tomgang. Tenkte desse pluggene var litt bedre då du tidligere har skrevet at platinum plugger med tynn senter elektrode var bedre?
  22. På tide å dytte litt på tråden. Førsteposten er oppdatert med priser. Dette er også en god anledning til å teste bil og bygg før vinteren.
  23. Akkurat. Da kjører du vel med med tennpluggåpning som er større enn 0,55 mm da? Det-11 tallet avslører at åpningen er 1,1 mm som er nøyaktig det doble av det du bør ha. Ferdig justert til 0,55 mm får sideelektroden en uheldig form så BKR7E uten 11-tallet er ett bedre valg. Punkt 1 er å justere de tennpluggene du allerede har til fuskingen er borte.
  24. Nei ingen orginale som var slik. Og kanskje et fåtall sierra om det var noen i det hele tatt..
  25. Men den går fint på tomgang og har fin afr på 14,8 til 15,5 på lett kjøring. Er med ein gang passerer 1,2 bar då kutter den og smeller. Nye plugger i så går den som eit skudd. Er denne som er rett? https://www.thansen.no/scooter-mc/atv-og-pit-bike/universal/tennplugg/ngk-bkr/tennplugg-ngk-bkr7e-11/n979249/pn979360/ Har mulighet og berre hente i butikk om eit par dager så foretrekker thansen 🙂
  26. Tenningsanlegget er ikkje veikt. Kjører med e92 coil og fast ignition tenningsforsterker og det orginale tenningsanlegget. Men kan prøve med dei pluggene du anbefaler her då 🙂
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...