Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Jeg er enig med deg og tar vi en 2,6L på 2551 / 6 og * med 4 så får vi 1700 ccm som jo er helt i nærheten. Det er jo nesten ingen som trimmer på disse motoren så en god og tydelig forskjell på motorer med 2.8 Euro, 2.8 US og 2.9 topplokk har jeg ikke funnet. Jeg synes at 2.9 toppen ser mest lovende ut, men så har jo Ford som vanlig gjort en så grusom jobb med forbrenningskamrene som overhode mulig. Når man deler 720 grader på 3 sylindre så blir det 240 grader mellom hver hendelse og med din 220 graders kam så blir det ikke mye interferens mellom eksospulsene. Jeg er derfor usikker på om 2.8 US toppene faktisk har noen som helst reelle fordeler over 2.8 Euro toppene. Jeg tror at alle som har vist interesse for disse V6 motorene har hatt ett sterkt ønske om en komplett 2.6 i manifold så ja, Ford tenkte nok som de pleide på den tiden, hvordan kan vi ødelegge mest mulig performance potensiale for kundene våre. Manifoldene som så ble produserte gav oss svaret. Du har åpenbart gjort veldig mye godt arbeide her så jeg luer på effektiviteten på det bearbeidede plenummet ditt. Hvis du klarer 170 cfm med komplett system med 52 mm gasspjeld, hva er flødet med bare manifolden, uten plenum? WHP og HP på Nav er det rette å forholde seg til. 220 lb/ft på fra 213 CID blir 1.03 lb/ft/CID målt på hjulene og det må vi si er bra. At en såpass mild kamaksling som 220 grader og 10.9 mm løft klarer å få en strokermotor til å avgir maks effekt 800 o/min. høyere enn oppgitt effektregister sier alt om hvor godt arbeid du har gjort. Bilen må være fantastisk sterk og lettkjørt og fin å kjøre. Det er likevel litt underlig at med maks effekt "helt oppe" på 6000 o/min, så burde hp tallet matchet lb/ft tallet. Skal vi se; 3495 ccm / 2792 ccm = + 25% som indikerer at ventilløftet egentlig burde vært økt tilsvarende, altså til 0.535 som er urealistisk med 220 grader durasjon.
  3. Hei! Har tenkt det samme med min 2015 modell. Ut ifra det jeg har funnet så skal det jo være bolt-on nærmest. Men jeg lurte på om du hadde prøvd å funnet ut om det stemmer? Hvis jeg har skjønt det korrekt så er det vell ferdige hull i gulvet til de nye festene. Finner jo ikke tak i sete til passasjerside så vurderte å prøve med et sjåførsete hvor jeg flytter armlene over på andre siden. Men håpte du kanskje hadde prøvd så jeg slipper å bruke altfor mye penger på noe som ikke går
  4. Yesterday
  5. Flotters. Da er vi dekket.
  6. Jeg har fått innvilget permisjon fra heimen så jeg dukker opp, men ikke fra start. Så om Jon Anders begynner kan jeg ta etterdiltere. Satser på å være på plass fra senest kl. 13.
  7. Haha, fra nå av skal jeg holde blikket oppe og se på veien fremfor ned i fanget😅😂
  8. Det var meg ja. Joda, skjønte fort det var deg. Kjente igjen bilen og sjaføren hadde haka i fanget 🤣
  9. Jeg kan stille og ha litt kontroll i depo og sjekke biler som skal kjøre. Så får jeg snike meg utpå å tyne litt Escort innimellom 😎
  10. Last week
  11. Er det her du mener?
  12. Ja, jeg leste godt om all Saab V4-informasjonen jeg kunne finne. V4 er ganske annerledes på noen få områder enn V6, inntaksporten til V4 ligner på 2.0-2.6 inntaksporten, ikke så mye 2.8 hodet. Også V4 lider ikke av eksosportinterferens som 5-ports V6 gjør. Det er denne eksosportforstyrrelsen som fikk meg til å se godt på det amerikanske 2.8-hodet. Men du har rett, det er INGEN inntaksmanifolder tilgjengelig som er verdt å bruke tid eller penger på med det amerikanske hodet. Helt enig, Ford-ingeniører droppet ballen med å designe V6. Hvorfor de ikke brukte RS2600-inntaksmanifolden på 2.8i er over meg. K-jet 2.8i inntaksmanifold ser ut som den ble designet av en fullstendig retard. Den nedre 2.8EFI-inntaksdelen beviser at noen Ford-ingeniører vet hva de gjør. Jeg brukte mye tid på å portere EFI øvre plenum og klarte å få det litt bedre, men definitivt et chokepunkt. Jeg har også montert 52mm sommerfugler til gasspjeldhuset pluss tynnet ned gassakselene for ekstra flyt. Jeg kjører også en Speeduino ECU med hastighetstetthet, så ingen MAF-flytbegrensninger. Jeg endte opp med ikke mindre enn 170cfm ved ventilen med komplett inntakssystem montert inkludert inntaksluftfilteret. Ja bilen har vært på en Mustang Dyno rullende veidyno. Men for å gi deg litt bakgrunn av spesifikasjonene og målene for denne bilen. Bilen min er en Ford Sierra 4x4 Ghia Estate, målet for motoren var å ha en motor med kun gaten som kunne kjøres på byveier i rushtiden ved lavt turtall uten skrustikk. Sierra 4x4 ghia eiendom tror jeg er den tyngste Sierra bygget, så preferanse er dreiemoment enn topp HP. Her i NZ og Australia gir alle rullende veier deg bare målene ved hjulene, de gir ikke en omregnet til svinghjulstall, så hvilken svinghjul HP den gir ut er noens gjetning. Den har en 3495cc bunnende med en CompCam 38-241-4 kamaksel. Annonsert 1200-5200rpm kraftbånd. 202HK ved 6000rpm på hjulene 220ftlb ved 3000rpm ved hjulene
  13. Forumhastigheten veksler mellom normalt og treg de siste dagene. Medlemskortet er også nede. Det jobbes med saken.
  14. stemmer med pcm der, ser ut som det er mitre kontakt, får ikke lagt inn bilde der så vanskelig å forklare hvilket stikk, men visst du tar av kontakten og ser inn i den og holder den med de tykke stikkene ned, så er det første rekka med små stikk og nr 2 fra venstre
  15. Ja men det er utrolig vanskelig å komme til kontakten. Jeg får såvidt tatt kontakten ut og inn. Må nok demontere noe for å kunne måle der. Den tynne til relé som er pluss er iorden. Jeg kunne sjekket om det er brudd i den andre som er minus og styresignal til pcm. Hvor i pcm ender den opp? Er det pcm som er Framfor venstre forhjul, bakom locari skjerm (plast innerskjerm)? Her?
  16. Skru den ut og mål den
  17. Ja. går jo å prøve iallefall.
  18. Biltema har flere sett med ulik dimensjon. Hvor kan man sjekke dimensjonen på bunnpluggen? Finnes det sprengskisser med dimensjoner?
  19. Kan nok være tilbake sig ja. Du kan montere en enveis ventil på slangen fra tank eller montere pume som du nevner
  20. Har en 1993 mod 7.3 diesel. Når den har stått mer en 1 døgn,så skjer dette. motor starter/går ca 1-2 sek så stopper han. må bruke startgass,da starter motorn. brukes biln dagelig,så er alt ok. Kan det være at diesel går tilbake til tank eller noe? Tenkte kanskje at man kan montere ei Elektrisk pumpe på drivstoffslange for pumpe på motor. så den får fram diesel... Eller er dette bare tull Er ingen lekkasje på dyser eller retur. filter en nytt.er ikke noe forskjell med ny olje
  21. Det ser ut til at du kan bruke ja
  22. Ok. Er det Omgjengingssett oljeplugg, M15 x 1,5 mm fra Biltema som er tingen? https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/oljeverktoy/oljefilterverktoy/omgjengingssett-oljeplugg-m15-x-15-mm-2000051257
  23. Det er nok en standar dim plugg, pleier å være bunnpanna som har dårlige gjenger og må borres opp
  24. Er det denne jeg skal ha? https://www.bildeler.no/tappeplugg-bunnpanne/v/90986/ford/mondeo/2008/mondeo-iv-turnier-stasjonsvogn/diesel/2-0-130hk/aj66709?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwn6LABhBSEiwAsNJrjnkYpqoVVPauByY2oMtXt5cMskYCZFXx1wLbq_72V3SgTg1mS0Gp4xoCmY8QAvD_BwE
  25. Husker ikke helt i farten, men kan nok stemme. De fleste verksteder har sett med over dim plugger
  26. Du måler i konyakten som sitter på oppsiden av kompressor. Den ene tynne til rele, er pluss og kommer fra en sikring, den andre er minus og styresignal fra pcm (motorstyring)
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...