All Activity
- Today
-
hei. Jeg byttet ikke selv. men et verksted.
- Yesterday
-
FCN Grenland Motorsportsenter 5-7 september 2025
and replied to and's topic in Treff og arrangementer
Kanskje prøve på en HEL/full fredag? Når vi aka jeg 😄 først er der. Klubbmedlemmer only på banen før innslippet åpnes for alle på fredagskvelden? -
FCN Grenland Motorsportsenter 5-7 september 2025
and replied to and's topic in Treff og arrangementer
Oversiktbilde for Grenland Motorsportsenter finner du HER. Grenland Motorsportsenter ligger i Luksefjellveien. Nærmeste hus har nr 1114 for de som bruker kart, (GPS-koordinater.Lat: 59.31 Lon: 9.55). Grenland Motorsportsenter er 17 minutter fra nærmeste bensinstasjon og daglivarebutikk. Legg på noen minutter til og du er i Skien sentrum. Reisevei til Grenland Motorsportsenter: Fra Oslo: 2timer over Fv32 eller 2,5timer på E18. Fra Bergen: 7timer. Fra Kristiansand: 2,5timer. Fra Halden: 3timer med båt Moss-Horten. -
Årets store Ford og Hondatreff 2025 med banekjøring, utstilling og camp finner sted på Grenland Motorsportsenter i helgen 5-7 september 2025. -Treffet er åpent for både medlemmer og Ikke-medlemmer i FCN og CHN. Alt av Ford som feks Lincoln, Mercury, Merkur, Shelby, De Tomaso og Honda med Acura er velkommen. Ford Club Norway Grenlandtreffet 2025. Info BANEKJØRING: Det løses engangslisens fra NBF. Dette gjelder alle som skal ut på banen. Både fører og passasjer. Førermøte vil bli holdt før banekjøringen starter. Alle biler kan løse engangslisens. Ingen krav til at bilen har skilt. Alle biler må gjennom en teknisk kontroll før de får lov til å kjøre på banen. Det vil si hel og uten løse deler, lekkasjer eller andre tekniske feil. Kun gategodkjente dekk er lov. Fører må være over 18 år. Ha gyldig førerkort, og ikke være ruspåvirket. Det er PÅBUDT med godkjent hjelm, og heldekkende kledning for både sjåfør og passasjer. NB! Husk TETT PRESSENING til bruk under bilen i depoet. Presseningen skal være større enn bilen. Drivstoff skal kun oppbevares i godkjente kanner, og biler med E85 skal ha merker på vinduene. Det anbefales å ha med seg brannslokker i depoet, og i bilen (ikke noe krav). ALL BANEKJØRING FOREGÅR PÅ EGET ANSVAR. Ford Club Norway fraskriver seg ethvert ansvar for skader på bil, fører eller skader disse igjen kan påføre andre. Erstatning for skade på anlegget vil bli belastet den som forsaker skaden. Kommer mer informasjon her med tiden, men da har du en dato!
-
Tiden går fort. To år siden sist vi var på Grenland Motorsportsenter så i år er vi tilbake helgen 5-7 september. FCN Grenland Motorsportsenter fredag til søndag 5-7 september 2025.
-
I og med at jeg hadde den på ac kontroll der de sa at det var tilstrekkelig med gass kan jeg vel utelukke lekkasje i kondenser? Hvor ender de 2 små kontaktene i releholderen?
-
Du må trykkteste systemet med gass og sporstoff, så finner du lekasje, men det er ikke alltid like lett å finne
-
Ja det kan du, Releèt blir styrtav inngåenede signal fra trykkbryter og utetemp bla.
-
Hei Balltus12 Jeg har akkurat samme problem som deg her. Jeg leser at du fant ut at du hadde lekkasje (ganske stor) i kondenseren. Helt fremme på høyre side under det lille front dekselet.Det lange. Hvordan fant du det tilslutt ut? Byttet du kondenser selv?
-
Mk2_granada started following and
-
Kan jeg teste om kompressor fungerer ved å mate clutch kontakten med 12volt pluss og minus på hver pin? Når jeg tar ut reléet og jumper er det spenning i clutch kontakten. Men hvorfor må jeg jumpe kontakten for at det skal være spenning? Jeg har byttet relé så det skulle jo være iorden. Kan det være noe annet?
- Last week
-
Spotta en Ford Granada s2 ved Trengereid rundkjøringen ca. klokken 11.00 idag. Såg meget pen ut og er det noen her inne som eier den?
-
Er ikke gatebil bedre kjent som ren banebil? Blir jo nesten rørt over å se hvor mange biler som hadde skilter den gangen kontra nå til dags. Selvom jeg ikke var gamle karen den gang, forblir alltid Hafsengen cosworth'en kongen over alle gatebiler, for den Escort'en var helt rå!
-
Ja... det er nettopp det, for jeg vet om flere som har godbiter av gamle Forder stående gjemt inni i en garasje som ikke har sett dagens lys på mange år... men vi alle er forskjellige.
-
...og det er det flere som skulle gjort. Synd med alle de fine bilene som så alt for sjeldent er på veien.
-
Siden vi er inne på svunnen tid og gammel Sierra, Gatebilfilmen fra 2002. Den gang det var gatebiler som gjaldt, i dag gidder ikke folk engang å se på biler som ikke er bygget for en halv million eller mer og man får vel ikke kjørt på bane engang med den helt vanlig bil på disse treffene? Gatebil har mista meg for mange år siden så ikke vet jeg. Mange kjente biler i filmen for oss som var mye på treff på denne tiden. Utrolig at det er 23 år siden, oppi huet kjennes det ikke sånn 🙄. Her er det bare å laste ned folkens og spare i nye 23 år 👍
-
Sierraen blir flittig brukt når anledningen er der og kilometerstanden nærmer seg 290k! Knapt innkjørt for en V6'er
-
+1 Kunne ikke sagt det bedre selv!
-
For oss som liker gamle biler, og særlig eldre europeiske Forder, så er det vondt å se slike "massegraver". I dag ville den haugen med biler være verdt mer enn ti-gangen i penger for oss entusiaster. Godt det er noen av oss som tar vare på disse gamle bilene ☺️
-
Tidmerke 4,30 Hvor mange Sierra teller dere i haugen der? Film fra 1997 angivelig 🫣
-
Takker, og det er nok grunnen til at clutchhuset fortsatt er NOS i dag. Kan dateres tilbake til 1971! 😄 Automatkassene til OHC lever stille og rolige liv. Blir nok å annonsere den på fangeøya hvor nisjen er større enn her i landet.
-
Flott funn! Utmerket info. Det er veldig lite informasjon om modifisering av Köln V6-er, spesielt hodene. Jeg gjorde litt arbeid på det amerikanske 6-ports 2.8-hodet for å se hvilket potensial de hadde sammenlignet med Euro 5-porthodet. Etter minne fikk jeg rundt 172cfm @28" for den midterste inntaksporten med standardventilen. Min beste inntaksport på mitt store ventil 5-ports hode er 187 cfm @28" med et gjennomsnitt på tvers av alle 6 portene på 182 cfm @28". Jeg tror det amerikanske 6-portshodet ville være i stand til å oppnå lignende resultater på inntaket, men med bedre eksoskonfigurasjon. Det største problemet for meg var å få en anstendig inntaksmanifold for 6-ports hodet, det eneste alternativet er den veldig dyre Offy 4bbl inntaksmanifolden. Siden jeg allerede hadde 2,8 EFI-manifolden, gikk jeg med 5-ports Euro-hodet. Pluss at jeg ødela det amerikanske hodet ved å bryte ned i vannveien på eksossiden og ja, fyren i videoen har rett at de er tynne avstøpninger.
- 1 reply
-
- 1
-
-
Legg inn din bil først så har du alle søkedata, eller legg inn frisøk selv Regdata
- Earlier
-
Noen som vet hvor mange st200 det er på veien nå..? På skilter